שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2016

כץ מצהיר: "אני בטוח שהרכבת הקלה תצא לדרך בעוד פחות מ-6 שנים"

שר התחבורה התייחס בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" גם לנושא מתווה הגז ואמר כי "נקודת המשבר העיקרית היתה הפרדות הדרכים בין הממשלה לממונה על ההגבלים העסקיים. חייבים לבוא בעמדה אחידה שנותנת כח"; הצהיר: "אין לי עניין להחליף את כחלון"

מאיר אורבך 10:5828.03.16

"אני חלק מהממשלה ואני מקבל את פסיקת בג"ץ בעניין מתווה הגז. אני מוביל רפורמות די מורכבות ומשמעותיות במשק בתעופה בנמלים ברכבת ורפורמה ברכב מוסכים וחלקי חילוף  נקודת המשבר העיקרית בנושא מתווה הגז היתה הפרדות הדרכים בין הממשלה לממונה על ההגבלים העסקיים שהוביל למצב הנוכחי. היה צריך להיות מאמץ לבוא בחזית אחידה אפילו אם צריך להתפשר בדברים מסויימים, יש אינטרס שהכסף יגיע. עמדה אחידה נותנת כח", כך אמר הבוקר (ב') שר התחבורה ישראל כץ בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט", בתשובה לשאלת המנחה עורכת "כלכליסט" גלית חמי.

 

"כולם רואים את ההשקעה שלנו בתשתיות רואים את התשתיות החדשות במדינה היא פרי תכנון וביצוע והתמדה אבל עדיין יש מקום להשקעה", המשיך כץ. "אם ניקח את תל אביב והעובדה שאין רכבת תחתית ורכבת קלה לקחתי כאתגר הוצאנו לדרך. מרכיבים כעת את המכשירים ויתחילו בקרוב לחפור את כל הקווים משקיעים עשרות מיליארדים וצריך למצוא מקורות מימון לכל הדברים האלה חיבור הפריפריה מיזמים של הסעות. העצה הכי טובה לעסקים בתל אביב היא לכו בעקבות תחנות הרכבת הקלה שהולכות להיבנות, שם יהיו עסקים. יש עשרות עובדים פחות בנתע אבל עדיין הם יעמדו בזמנים אני עושה כל מה שצריך בזמן. הרכבת הקלה תצא ב-2021 לכל המאוחר ואני בטוח שנקדים את זה. אנחנו מגבשים כבר עוד שני קווים להקים כאן רשת אני לא אגזור את הסרטים האלה בטח לא כשר תחבורה", אמר כץ.

 

 

בהתייחסו לנושא השערוריות הרבות שמלוות את עולם התחבורה ברכבת ישראל, הנמלים ומעצ אמר ישראל כץ. "אני מנקה, לא מזהם. אילו היקפים מאוד גדולים אבל אפשר להגיד שההתייצבות מול מה שהיה בנמל אשדוד איפשרה לבדוק מה קורה שם. ההנחיות שלי הן חד-משמעיות להקפיד קלה כחמורה על כל דבר. אני בודק תוצאות ולוח זמנים. אסור להתפשר על נורמות לא ישרות. מה שלא ישר ועקום גם לא מתבצע טוב. אם יש חריגות צריך לטפל בהם.

 

"היתה בדיקה בנושא פרשת דני נוימן, הוגשו מסקנות פנימות ונהלים היועצת המשפטית בדקה את הנושא אני מתעב מאכריות המסקנות של הבדיקה שלא היו חריגות בסנושא טוהר המידות אבל כן צריך לשנות נהלים. אני לא פוגש לוביסטים למרות שזה מקצוע מכובד. אני מקפיד מאוד בהכל ובכל שבע שנותיי לא נמצא פגם לא יכול להיות שאנשים יצטרכו לשלם על פגישות המערכת צריכה להפקיד על התנהלות שלא תאפשר לנצל אותה לרעה". 

ישראל כץ שר התחבורה עם גלית חמי עורכת "כלכליסט" ישראל כץ שר התחבורה עם גלית חמי עורכת "כלכליסט" צילום: צביקה טישלר

 

"שבע שנים היתה ירידה של 30% אבל כעת יש עליה. השנה הזו יש ירידה של כמעט 20% במספר ההרוגים. משרד התחבורה יכול לתרום בעיקר בתשתיות הכביש הרכב ונהג . הפעילות שלנו בתחום הרכב והתשתיות היא מאוד חזקה אנחנו מעודדים פעילויות מצילות חיים של טכנולוגיות מקומיות חתמתי על צו שאוטובוסים ומשאיות יצטרכו מנובמבר מכשיר עם התראות שמונע תאונה. לא רק במשאיות ואוטובוסים צריך את המערכות האלו אלא צריך אותן בכל מקום".

 

חמי: רצית להיות שר אוצר האם היית עושה משהו אחר ואיך?

"הנורמה שנקבעה על שכר הבכירים היא סבירה אני תומך בשר האוצר רציתי לקבל אחד התפקידים הבכירים וזה לא התאפשר בגלל סיבות פוליטיות ולכן בחרתי להישאר בתחבורה. לא הייתי מסכים עכשיו להיות שר אוצר.שר אוצר נכנס בתחילת קדנציה עם תוכניות לארבע שנים ולבצע אותן. שנתיים ראשונות הן קשות ורק אחרי השנתיים קוטפים את הפירות. שר האוצר משקיע בהרבה רפורמות. אין לי עניין להיכנס באמצע ואין לי עניין להחליף אותו". 

 

שר התחבורה ישראל כץ מודע למהומה שעוררו דבריו על השוקולד הבלגי ולכן אמר בוועידת העסקים הקטנים של כלכליסט שכל מטרתו היתה בעיקר להעיר את האירופים. "המסר שלי היה ברור שאם האירופים לא מאבחנים את האויב אי אפשר להילחם בו מאחר והטרור הוא של איסלאם קיצוני ומי שלא מבחין שחלק ממנה מארגן טרור לא יכול לטפל בטרור. אתה צריך לאסוף מידע וטרור ולא להתעלם ממנו. האירופים חייבים לאבחן את הטרור ולטפל בו", אמר כץ

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x