$
עסקים קטנים ובינוניים ישן

בעלי עסקים קטנים: 6 משימות שכדאי לכם לבצע בימי הקיץ

נצלו את ההאטה בעסקים בימים החמים ופתחו את הקשרים העסקיים, הכשירו את העובדים, עדכנו את האתר או פשוט צאו לחופשה

סוכנויות הידיעות 13:5002.06.13
בעלי עסקים קטנים בוודאי כבר חשו זאת על בשרם: בימי הקיץ חלה האטה בעסקים, שכן רבים יוצאים לחופשות ארוכות. אולם אין זו סיבה לסגור את העסק ולמהר להשתזף בים. למעשה, חודשי הקיץ הרגועים יותר הם הזדמנות מעולה עבור בעלי העסקים לנקוט בצעדים לשיפור העסקים. באתר CNBC פרסמו שישה רעיונות שבעלי העסקים הקטנים יכולים לאמץ בקיץ:

 

1. פתחו את רשת הקשרים העסקיים שלכם

צאו מהמשרד ופגשו אנשים. חשוב להשתתף בכנסים או באירועים ליצירת קשרים, ואל תפחדו ליזום שיחות. "תפנו לאדם שעומד מימינכם ואמרו: 'זה אירוע ממש מוצלח'", מציעה ג'ניפר וויטר, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי ציבור שמייצג עסקים קטנים ויזמי נדל"ן. היא מציעה אף לנצל את העובדה שבקיץ לוחות הזמנים של אנשים מתפנים ולכן ממליצה לשלוח מיילים או להתקשר ללקוחות פוטנציאלים כדי לקבוע פגישות קפה. "אם יש מישהו בתעשייה שלכם שתמיד רציתם לפגוש, תקבעו איתם לצהריים, יש סיכוי גבוה יותר שבקיץ הם יסכימו". גם אם אינכם יכולים להתרחק מהמשרד, עדיין ניתן לנצל את הזמן לשיפור קשרים דיגיטליים. וויטר ממליצה להתחבר עם אנשים במדיה החברתית כמו לינקדאין ופייסבוק. יתרה מכך, אפשר לנצל גם את רגעי הפנאי להכרת אנשים חדשים, הרי אין לדעת במי תיתקלו בפיקניק או בכל מפגש קיצי אחר. "לעולם אל תצאו מהבית בלי כרטיס הביקור שלכם", מדגישה וויטר.

 

כך תנצלו את הקיץ כדי לשפר את העסק כך תנצלו את הקיץ כדי לשפר את העסק צילום: shutterstock

 

2. עדכנו את אתר האינטרנט שלכם

ראשית, אם אין לכן אתר אינטרנט זה הזמן להקים אחד. "אנשים יחפשו אתכם בגוגל לפני שירימו טלפון", מסבירה מלינדה אמרסון, שמייעצת לעסקים קטנים על אסטרטגיות המדיה החברתית שלהם. אתרים כמו Weebly.com ו- Yola.com מאפשרים ליצור אתרים בסיסיים בחינם. כמו כן, ניתן להעסיק בונה אתרים מקצועי שיצור עבורכם אתר בסיסי. עבור בעלי העסקים הקטנים שכבר הקימו אתר, וודאו כי קל לנווט בו. אמרסון מדגישה כי כתובת העסק ומספר הטלפון צריכים להיות במקום בולט. האתר צריך להיות גם קריא ולהיפתח בקלות במכשירים ניידים.

 

3. העריכו מחדש את היעדים שלכם

עד הקיץ אתם כבר אמורים לדעת אם העסק שלכם בדרך הנכונה לעמוד ביעדים שהצבתם לשנה. בריאן מורן, מייסד משרד ייעוץ לעסקים קטנים ממליץ לעבור על רשימת היעדים והתכניות שקבעתם בתחילת השנה, וודאו שאתם עומדים בהם. במידה ואינכם חושבים שתצליחו לעמוד ביעדים, קבעו לעצמכם זמן לעבוד עליהם, בחנו למה זקוקה החברה כדי לעמוד ביעדים. כחלק מהתהליך כדאי להתקשר ללקוחות כדי לקבל משוב. בהתבסס על התשובות שלהם, תוכלו להתאים את ההתנהלות שלכם בעתיד כדי לשמור על הלקוחות מרוצים ולעמוד ביעדים.

 

4. הכשירו את העובדים

 תעניקו לעובדים שלכם הפסקה מהמשימות השוטפות שלהם, ותכשירו אותם באופן פרטי. רשת המאפים Love and Quiches לדוגמה, מארגנת מפגש שנתי של צוות המכירות במטה שלה בניו יורק, במסגרתו סגנית הנשיא ג'ואן אקסלרוד נפגשת באופן פרטי עם כל עובד כדי לדון כיצד יוכלו לעמדו ביעדים השנתיים שלהם, ולעזור לתקן את השגיאות שלהם.

 

5. הפכו את העסק לאוטומטי

העברת אספקטים של העסק לטייס אוטומטי יכולה לחסוך זמן וכסף. לדוגמה, אם האתר שלכם מאפשר ללקוחות לשלוח בקשות להצעת מחיר, הגדירו את המייל שלכם כך שבאופן אוטומטי ישלח רשימת תעריפים. היועצת העסקית קארי ווילקרסון מציעה לנצל את ההאטה בחודשי הקיץ כדי לעבור על הוראות הגדרות המייל שלכם. לדבריה, ניתן להשתמש בפונקציות אוטומטיות גם כדי לשלוח קופונים או מידע על הנחות ומוצרים חדשים.

 

6. קחו הפסקה ותתרחקו מהכל

קשה לשכנע בעלים של עסקים קטנים לצאת לחופשה, אך דווקא ההפסקה הזו תעזור להטעין את המצברים ולעבוד בצורה טובה יותר. צאו לטיול, תעשו פיקניק או שפשוט תישארו בבית כמה ימים ותקראו ספר טוב, שכלל לא קשור לעסק שלכם. "מרבית הבעלים של עסקים קטנים מכורים לעבודה", מודה אמרסון. "הזכירו לעצמכן שגם אתם בני אדם ולא רק עבדים של העסק שלכם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x