$
הכסף

פורסמו הכללים להגברת השקיפות בייעוץ ובשיווק הפנסיוני

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, פרסם כללים הנדרשים מסוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים, בדבר הגילוי כלפי הלקוח בהמליצם לו על הצטרפות למוצר פנסיוני או על החלפת מוצר פנסיוני אחד באחר

רחלי בינדמן 12:3009.02.09

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, ידין ענתבי, פרסם היום (ב') חוזר הקובע כללים הנדרשים מסוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים, בדבר הגילוי כלפי הלקוח בהמליצם לו על הצטרפות למוצר פנסיוני (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל) או על החלפת מוצר פנסיוני אחד באחר. הגילוי ייעשה במסמך בכתב ('מסמך ההנמקה') הכולל את השיקולים שעמדו בבסיס המלצתם ויימסר ללקוח בסוף הליך הייעוץ או השיווק הפנסיוני, כפי שנדרש בחוק הייעוץ הפנסיוני.

 

החוזר כולל טבלת השוואה שתושלם על ידי הסוכן או היועץ עבור הלקוח. הטבלה מכילה שדות כמו גובה דמי הניהול, תשואה, מדד סיכון וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על גובה הפנסיה של הלקוח בגיל פרישה.

 

עוד נקבע בחוזר, כי סוכן הביטוח יידרש לגלות ללקוח מהו המוצר שעבור הפצתו הוא מקבל את התגמול הגבוה ביותר וכן לדרג את הגופים המוסדיים שאת מוצריהם הוא משווק, לפי גובה התגמול הכספי שהוא קיבל מהם או לפי מספר המוצרים הפנסיוניים שהוא שיווק עבורם, וזאת על מנת לאפשר ללקוח להכיר את מידת ההעדפה של הסוכן את המוצר הפנסיוני שעליו המליץ.

 

בנוסף, נקבע בחוזר מנגנון בקרה של הגוף המוסדי על אופן הפצת המוצר הפנסיוני ללקוח. על פי המנגנון, הגוף המוסדי יבצע בדיקות מדגמיות בנוגע לתקינות הליך גיוס הלקוחות שבוצע על ידי הסוכן וייצרף לקוח למוצר פנסיוני רק לאחר שקיבל לידיו העתק ממסמך הנמקה.

 

הסדרה זו צפויה להגביר את השקיפות והאובייקטיביות בהליך השיווק והייעוץ הפנסיוני ועל ידי כך להרחיב את הכלים העומדים לרשותו של הלקוח בבואו לקבל החלטות הנוגעות לחסכונו לטווח ארוך. מסמך ההנמקה ייצור מחויבות של הסוכן והיועץ להמלצה שנתן ללקוח ויבטיח שהגופים המוסדיים יפקחו על אופן צירוף לקוחות חדשים למוצר פנסיוני.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x