שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מנועי הכסף

מנועי הכסף

פחות עסקאות, יותר כסף: לאן הולך ההייטק הישראלי?

איך זה שאנחנו שומעים בעיקר על חברות ציבוריות גדולות שנמכרות ולא על סטארטאפים שעושים אקזיט בתחילת דרכם? פודקאסט מנועי הכסף - פרק 49

שי סלינס 14:4921.03.19

2018 לא היתה שנה נהדרת להייטק הישראלי מבחינת כמות העסקאות. כולם זוכרים את עסקת דאטורמה שנמכרה לסיילספורס האמריקאית בכ־850 מיליון דולר - אולם חוץ מזה קשה לציין עסקאות גדולות בשנה החולפת.

 

 

 

 

לפי הדו"ח השנתי של IVC-ZAG חברות ההייטק הישראליות גייסו 6.4 מיליארד דולר ב-623 עסקות ב-2018. סך ההון שגוייס בשנה זו גדול ב-17% בהשוואה ל-2017 וב-120% בהשוואה ל-2013. עם זאת, כאמור מספר העסקאות הכולל ירד בשנה החולפת. והמשמעות מכך היא שהתעשייה משנה את פניה - לפחות בכל מה שקשור לגיוסי הון.

 

בערך מ-2014, אנחנו עדים לתופעה יחסית חדשה בכל מה שקשור לגיוס כספים על ידי חברות ישראליות. יותר ויותר קרנות פרייוט אקוויטי וקרנות גידור מגיעות לישראל ומשקיעות בחברות - תופעה אשר מגדילה משמעותית את סבבי הגיוס של החברות.

 

 

 

 

תופעה נוספת אשר הגיעה אלינו בשנים האחרונות היא הדיסראפשן (שיבוש), כאשר ההייטק הישראלי הוא שחקן עולמי חשוב ומוכר בתחום זה. לא מעט חברות ישראליות מנסות להשתלב בזירה העולמית, לעתים קרובות בהצלחה מדהימה. Waze היא אולי הדוגמה הבולטת ביותר לכך. חברה אשר חוללה שינוי בדרך שבה אנשים מנווטים ממקום למקום.

 

 

פודקאסט שבועי על הנושאים החמים בעולם הכלכלה
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

בפרק ה-49 של מנועי הכסף דיברנו על תופעות אלו. ניסינו להבין מה חלקו של הכסף הזול שיש בעולם בטרנדים החדשים וניסינו לנחש לאן הולכת התעשייה הזו בשנים הקרובות. בפרק השתתפו אור הירשאוגה עורך אתר ההייטק CTECH ואורי גרינפלד הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x