$
פרסום ושיווק

אושר לקריאה שניה ושלישית: בכל סופר גדול יוצב משקל לשימוש הלקוחות

יו"ר ועדת הכלכלה: "מדובר בהצעת חוק צרכנית חברתית ממדרגה ראשונה, שתסייע לצרכנים לרכוש רק מה שהם צריכים". מרכול שיפר את החוק צפוי לקנס של עד 22 אלף שקל.

שחר אילן 14:4622.03.17

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה לחייב את רשתות השיווק להציב משקל במחלקות בהן נמכרים מוצרים לפי משקל, דוגמת פירות וירקות. ההצעה צפויה להגיע לאישור במליאה בקריאה שנייה ושלישית היום אחה"צ והיא תכנס לתוקף בעוד כחצי שנה ברוב המרכולים שגודלם יותר מ-300 מ"ר. מרכול שיפר את החוק צפוי לקנס של עד 22 אלף שקל.

 

מדובר בהצעת תיקון לחוק הגנת הצרכן של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני אמר ש"מדובר בהצעת חוק צרכנית חברתית ממדרגה ראשונה, שתסייע לצרכנים לרכוש רק מה שהם צריכים". ח"כ יעקב אשר הסביר איך תסייע ההצעה לגברים לקיים את הוראות האישה: "בדרך כלל אנחנו נשלחים לקניות וההוראות שקיבלנו מהמפקדה זה להביא קילו תפוחי עץ, והסתבר שהבאנו הרבה יותר. כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים", אמר.

 

משקל דיגיטלי בחנות משקל דיגיטלי בחנות צילום: שאטרסטוק

 

במהלך הישיבות דנה הוועדה בשאלה על איזה בתי עסק תוטל החובה. נציגי קמעונאים רבים הביעו התנגדות למהלך, חלקם אף טענו כי מדובר בנטל כבד והוסיפו כי כל משקל כזה יעלה להם כ-10,000 שקלים. לעומת זאת, נציג דור אלון קמעונאות ו-AM:PM טען כי הקמעונאים צריכים לברך על ההצעה ולאמץ אותה בכל מקרה בכל מקום שבו זה אפשרי. הוא הוסיף כי עלות המשקל היא כמה מאות שקלים בלבד.

 

היו"ר כבל אמר כי ההצעה נועדה לסייע לכמה שיותר צרכנים, לכן יש להחילה על כל סופר או מינימרקט בגודל של 300 מ"ר ומעלה. הממשלה הסכימה להחיל את ההצעה רק על רשתות, שיש להן 3 חנויות לפחות ומחזור מכירות של 247 מיליון שקלים ומעלה. נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, נעמי היימן רייש, הסבירה כי הכוונה היא לוודא שהחנויות יוכלו לעמוד בנטל ההוצאה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x