$
פרסום ושיווק

נס חנוכה: ענף הקניונים הציג צמיחה של 12% במכירות בחג האחרון

זאת לעומת השנה שעברה. כך עולה מנתוני ריס, אשר בודקים את המכירות של 2,200 חנויות

אורנה יפת 09:3124.12.12

בחנוכה האחרון נרשמה עלייה של 12% במכירות ענף הקניונים לעומת חנוכה 2011. כך עולה מנתוני ריס - הבודקת פדיונות בקניונים - שהגיעו לידי "כלכליסט" אשר בודקים את המכירות של 2,200 חנויות. היקף המכירות בקניונים מתחילת חנוכה ועד לסוף החג (8-15 בדצמבר) עמד על 167 מיליון שקל.

 

המרוויחים הגדולים יותר היו הפאוור סנטרים, המרכזים הפתוחים, שרשמו בחנוכה האחרון עליה של 23.5% בפדיון לעומת חנוכה שעבר. אחת הסיבות לעליית הפדיון בפאוור סנטרים היא מזג האוויר הנוח שהיה בחנוכה הנוכחי יחסית לתקופה, אשר אפשר לצרכנים להסתובב במרכזי מסחר שאינם מקורים ולבצע קניות. חנוכה השנה גם נפל על שתי שבתות לעומת שבת אחת בשנה שעברה, ועובדה זו נתנה יתרון לפאוור סנטרים שפועלים בשבת.

 

בילו סנטר. עלייה של 51% במכירות בילו סנטר. עלייה של 51% במכירות צילום: אסף לוי

 

על פי הנתונים, קבוצת ביג שמפעילה מרכזים מסחריים פתוחים הציגה עלייה של 20% בפדיונות בתקופה המדוברת, העלייה הגבוהה ביותר מבין כלל קבוצות הקניונים. קבוצת גזית וקבוצת אמות עלו ב־17% כל אחת מהן. דווקא שתי קבוצות הקניונים הגדולות הציגו עליות נמוכות יותר – הפדיונות של מליסרון בחנוכה עלו ב־11% ושל עזריאלי ב־6%. מכירות ענף האופנה צמחו ב־15% בחנוכה הנוכחי לעומת חנוכה אשתקד, כאשר ממוצע העליה בשל ענף האופנה בקניונים הסגורים עמד על 13% ובפאוור סנטרים על 26%. ביג כרמיאל ובילו סנטר, שני פאוור סנטרים, רשמו את העליות הגבוהות ביותר בענף האופנה – 51% כל אחד. קניון קריית אונו צמח ב־50%, קניון רחובות וביג קריות צמחו ב־38%, חוצות המפרץ ב־36%, שבעת הכוכבים ב־35%, ביג באר שבע ב־33%, G בעמק ב־31%, קניון הסיטי באשדוד ב־27.5% וקניון הזהב, G כפר סבא וקניון גירון באשקלון ב־20%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x