$
פרסום ושיווק

"העלויות של הקניונים מביאות לייקור כל זוג משקפיים ב־50 שקל"

יעקב הלפרין, בעלי רשת אופטיקה הלפרין, יוצא באופן גלוי נגד הקניונים: "הלקוח שקונה בקניון משלם על המיזוג והמדרגות הנעות ואנשים לא מפנימים את זה"

אורנה יפת 08:4511.12.12
"הקניונים לא התאימו את עצמם למציאות המחאה", אומר ל"כלכליסט" יעקב הלפרין, בעלי רשת אופטיקה הלפרין, שיוצא באופן גלוי נגד הקניונים. הלפרין מפעיל שבע חנויות בלבד בקניונים מתוך 130 סניפים של הרשת, והיתר הן חנויות רחוב או חנויות הפועלות בפאואר סנטר. "הלקוח שקונה בקניון משלם על המיזוג והמדרגות הנעות ואנשים לא מפנימים את זה", אומר הלפרין. "בקניון שכר הדירה ודמי הניהול מגיעים ל־11%–12% מהמחזור, בעוד שבמרכז מסחרי אני משלם 5.5% בלבד מהמחזור".

 

יעקב הלפרין יעקב הלפרין צילום: יובל חן

 

לדברי הלפרין, בחנות שפועלת בקניון הרווח על כל זוג משקפיים שנמכר קטן ב־50 שקל לעומת חנות שפועלת בפאואר סנטר פתוח. "הרווח שלי שם גבוה יותר מהרווח שלי בקניון. למעשה, עלויות התקורות של הקניונים מייקרות כל זוג משקפיים ב־50 שקל".

 

טענה זו עולה בקנה אחד עם דברים שאמר ל"כלכליסט" איתן בר זאב, מנכ"ל ביג, בראיון שנתן לאחרונה ובו הסביר כי עלויות התפעול של מרכז מסחרי זולות ביחס לתפעול של קניון, ולכן הרווח של הסוחרים במרכז מסחרי גבוה יותר מזה של סוחר בקניון.

 

הלפרין היה מעוניין להיכנס לקניונים מסוימים שהכניסה אליהם איננה אפשרית עבורו, שכן למתחרות של הרשת שלו, אירוקה ואופטיקנה, יש יתרון יחסי והן סוחרות ותיקות בקניונים. עם זאת טוען הלפרין כי "במצב של היום אני מקבל הרבה פניות ממנהלי קניונים שרוצים שאני אכנס אליהם, ואני צפוי להיכנס בקרוב לקניון G כפר סבא, אבל כל כניסה שלי לקניון תהיה בתנאים שלי. אני לא אגיע לשכירות של 12% מהמחזור. שואלים אותי איך אני עושה כל כך הרבה פרסומות בעיתונות. הסברתי שבמקום לשלם 12% מהמחזור עבור שכר דירה, אני משלם 5.5% ועוד 5% מהמחזור אני מוציא על פרסום, והגעתי רק ל־10.5% עם חשיפה הרבה יותר גדולה משל רשתות שפועלות בקניון".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x