$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מיץ פז נעלם מהמדפים; יפאורה: המחסור זמני

האספקה של המותג לרשתות השיווק מינורית, והוא כמעט שלא נמצא על המדפים. גורמים המקורבים לחברה מסרו כי הייצור הופסק. יפאורה: "נוצר מחסור זמני, הייצור לא הופסק"

אורנה יפת 16:2904.10.12

האם המשקה הוותיק מיץ פז יורד מהמדפים? ל"כלכליסט" נודע כי מזה כחודשיים האספקה של המותג לרשתות השיווק מינורית והוא כמעט לא נמצא על המדפים. גורמים המקורבים לחברה מסרו כי יפאורה הפסיקה לחלוטין את ייצור המוצר והוא לא יחזור למדף בשל מכירות מועטות. עם זאת, ביפאורה מכחישים את המידע ואומרים כי היה מחסור והמוצר יחזור למדפים.

 

מדובר במותג ותיק שבשנים האחרונות החזיק נתח שוק זעום ביותר ולא הצדיק את עלויות הייצור. יתרה מכך, חלק מרשתות השיווק הפרטיות בחרו שלא למכור את המוצר והוציאו אותו מהמגוון. בנקודות המכירה שבהן כן נמכר מיץ פז הוא שווק בטעמים תפוז, אשכוליות, דיאט אשכוליות וענבים. "מכירות המותג ירדו באופן משמעותי והוא נמכר בעיקר במגזר החרדי", אומרים ברשתות.

 

מיץ פז. סמל מיץ פז. סמל צילום מסך: אתר היצרן

 

מיץ פז היה משקה פופולרי בישראל. הוא משווק מאז שנת 1933. בתחילת דרכו שיווקה אותו החברה בבקבוקי זכוכית חד פעמיים של 750 מ"ל, אשר מולאו באמצעות מסחטות מיץ ידניות. באתר החברה מוגדר המיץ כסמל: "המשקה היחידי

שאפשר לומר עליו ש'הוא עוד מימי הפלמ"ח וההגנה'. אם יש משקה שהוא סמל – מיץ פז ממלא בנאמנות את ההגדרה הזאת. משקה זה היה פופולארי ומבוקש בימים ההם, והרווה את צימאון הלוחמים במאבקם העיקש על הקמת המדינה".

 

ענף המשקאות סובל מהאטה קשה במכירות. נתוני נילסן מלמדים כי במחצית הראשונה של 2012 רשם הענף ירידה של 3% במכירות, והוא הענף שנמצא במצב הקשה ביותר מבין ענפי מוצרי הצריכה.

 

מיפאורה נמסר בתגובה: "כתוצאה מביקושים גבוהים למוצרים שלנו בתקופה האחרונה נוצר מחסור זמני בייצור של מיץ פז. הייצור של מיץ פז לא הופסק ובקרוב יגיע המוצר לחנויות שוב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x