$
פרסום ושיווק

קרוקר סוגרת חנות רביעית מתחילת השנה

רשת האופנה של אתי ודוד לוי החליטה לצאת מהקניונים שלא הסכימו להפחית את דמי השכירות. אתי לוי: "נחזור לרחובות הערים. זו השיטה"

גיל קליאן 09:1308.08.12

רשת האופנה קרוקר של אתי ודוד לוי סגרה מתחילת השנה שלוש חנויות בקניונים ועומדת לסגור חנות רביעית, כך נודע ל"כלכליסט". לדברי אתי לוי, "לא סגרנו סניפים כי נקלענו לקשיים, אלא בגלל דמי השכירות הגבוהים בקניונים. עברנו בכל הקניונים, את מי שלא הסכים להוריד דמי שכירות - עזבנו. אני לא צריכה לפרנס קניונים".

 

רשת קרוקר נוסדה לפני כ־27 שנה, ובשיאה, לפני כשמונה שנים, מנתה כ־40 חנויות. כיום מונה הרשת 18 סניפים

קרוקר. חוזרת לרחובות קרוקר. חוזרת לרחובות

שצריכים להתמודד עם הקושי המשולש שחווה ענף האופנה - התגברות התחרות לנוכח חדירת הרשתות הזרות, נטייה הולכת וגוברת של הצרכנים לנהוג בחסכנות ועלייה בדמי השכירות בקניונים.

 

לדברי לוי, "נסגור עוד סניף אחד בגרנד קניון, ואחריו לא נסגור יותר סניפים. נפתח חנויות ברחובות הראשיים של הערים. בכל עיר גדולה נפתח חנות ברחוב אטרקטיבי. זו השיטה שבה צריך לעבוד: לחזור לרחובות".

 

תלונות של רשתות האופנה על שכר הדירה בקניונים אינן עניין חדש. באחרונה ניסו הרשתות להתאגד באיגוד לשכות המסחר כדי לפעול במשותף להפחתת שכר הדירה, אולם נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין יצק מים קרים על ידיהן בעת שאמר כי "הבעיה מול הקניונים מטרידה מאוד את הרשתות, אבל לא נוכל לטפל בנושא שנחשב לתיאום מחירים ולעבירה על חוק ההגבלים העסקיים".

 

דו"ח של חברת הדירוג מידרוג משלשום (שבו הועלה הדירוג של חברת פוקס) ציין כי כל ענף האופנה סובל השנה משחיקה ברווחיות.

 

"ענף ההלבשה והאופנה בישראל", נכתב בדו"ח, "מאופיין בסיכון עסקי גבוה יחסית לשאר ענפי המשק. ניתן להסביר זאת בתחרות הגבוהה על רקע הרחבת שטחי המסחר, יבוא זול מחו"ל, והמשך מגמת השחיקה של נתחי השוק על ידי מתחרים בינלאומיים. חסמי הכניסה לענף הנם נמוכים יחסית. כמו כן, החברות חשופות לשערי חליפין כיוון שרוב המוצרים בענף מיובאים. הענף חשוף במידה גבוהה למחזוריות הכלכלית וחשוף למרכיב גבוה של הוצאות קבועות".

 

רשתות שבוחרות לצאת מהקניונים אמנם מפחיתות את ההוצאות הקבועות של דמי השכירות, אך מסתכנות באיבוד תנועת קונים ובירידה במחזורי המכירות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x