שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט" - ההפסד המוערך של ערוץ 10: 30 מיליון שקל

במחצית הראשונה של 2012 הערוץ המשיך לדמם למרות החיסכון התפעולי, ואילו קשת ורשת לא נחלצו מהפסד מצרפי של כ־20 מיליון שקל, חרף הרייטינג הגבוה

שלי פריצקר 07:0827.06.12

מצבה של הטלוויזיה המסחרית המשיך להיות קשה גם במחצית הראשונה של 2012. על פי הערכות גורמים בכירים בענף, זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת הפסידו יחד קרוב ל־20 מיליון שקל (כאשר קשת צפויה לרשום הפסד של כ־7 מיליון שקל, ורשת כ־13 מיליון שקל); ואילו ערוץ 10 הפסיד קרוב ל־30 מיליון שקל.

 

למרות המספרים העגומים והסכנה הקיומית שמרחפת מעל ראשו, גורמים בערוץ 10 טוענים כי המצב אינו עד כדי כך גרוע, ומתעקשים שההפסד במחצית הראשונה אינו עולה על 20 מיליון שקל. בעל המניות הדומיננטי בערוץ 10, רון לאודר, מבקר בימים אלו בישראל ונפגש עם אנשי הערוץ.

 

בסיכום 2011, השנה שבה פרצה המחאה הצרכנית שגרמה למפרסמים להוריד פרופיל, התברר כי ערוץ 10 הפסיד כ־90 מיליון שקל, רשת הפסידה כ־20 מיליון שקל, ואילו קשת הפסידה כ־10 מיליון שקל.

 

כוכבות היפה והחנון כוכבות היפה והחנון צילום: גבריאל בהרליה

 

רשת בונה על חולשת ערוץ 10

 

המחצית הראשונה של 2012 נפתחה עם נכסי רייטינג חזקים לזכייניות ערוץ 2: "דה וויס" ו"המירוץ למיליון" (רשת) ו"האח הגדול" (קשת). ערוץ 10, לעומתן, ויתר מראש על הקרב והתבצר בלוח של שידורים חוזרים. המהלך של ערוץ 10 השתלם לו בהמשך, שכן צמצום ההוצאות הקטין את ההפסד שהיה רושם לו היה משבץ לוח שידורים רגיל מול פצצות הרייטינג של ערוץ 2. עם זאת, למרות הרייטינג הגבוה בערוץ 2, המשבר בענף הפרסום הקשה על הזכייניות למלא את מכסת דקות הפרסום המותרת להן בפריים טיים ולמקסם את הכנסותיהן.

 

ברבעון השני חזר ערוץ 10 לתמונה עם עונות חדשות של "הישרדות VIP" ו"היפה והחנון", שחיכו חודשים ארוכים על המדף, והצליח להביס את רשת בקרב על הרייטינג והתדמית. הפעם ניכר שרשת היתה זו שבחרה באסטרטגיה של לוח חלש יותר לעומת המתחרות, כדי שלא לבזבז משאבים מול תוכניות הריאליטי בערוץ 10 ומשחקי יורו 2012.

 

ברבעון השני חלה גם התאוששות בענף הפרסום שפיצתה על חולשת הרבעון הראשון. למרות ההתנהלות המחושבת של ערוץ 10, בערוץ 2 מעריכים שעד בוא הסתיו יתרוקן ארסנל התוכניות שלו ומדיניות הקפאת ההפקות שלו תתבטא אז במלוא עוצמתה.

 

 

גישושי מיזוג

 

בתקופה האחרונה מתקיימים גישושים לגבי מיזוג אפשרי בין ערוץ 10 לרשת. המשקיע הפוטנציאלי, הישראלי־צרפתי יעקב אגם, מקיים מגעים עם הבעלים של שתי הזכייניות כאשר אחד מתנאי ההשקעה שלו הוא מיזוג של השתיים.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי בערוץ 10, הזרים 8 מיליון שקל המיועדים, בין השאר, לתשלום משכורות לעובדים. ברשת ובערוץ 10 מצפים להתקדמות במגעים למיזוג (עם המשקיע אגם או עם משקיע אחר שיבוא במקומו), מתוך אמונה שרק מהלך שכזה יציל את שוק הטלוויזיה המסחרית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x