$
הבריף

טאץ' דאון

מותג משקאות האנרגיה גטורייד הצליח לגרום לאלפי אמריקאים שמנים לקום מהכורסה, ולחזור לפוטבול

רמי יהודיחה 08:4028.11.11

אני לא יודע מה איתכם, אבל סדר היום שלי אין לו התחלה ואין לו סוף, וכשהכל נגמר אני רץ לבלות קצת זמן עם המשפחה, לפני שהילדים נרדמים. לא שאני מתלונן חלילה, אבל כשיום כזה נגמר, כל מה שאני רוצה זה לרבוץ מול הטלוויזיה. אני מודה. השידורים מסדרת המאסטרס בלונדון הם הדבר הכי קרוב לספורט שעשיתי לאחרונה. ואני לא לבד.

  

מתברר שבארצות הברית רק שלושה מתוך עשרה בני 30 ומעלה עושים ספורט באופן סדיר. מה עושים השאר? בדיוק כמוני, חוזרים מיום העבודה ונצמדים למסך. גטורייד, מותג אמריקאי של משקאות אנרגיה, לקח על עצמו להדליק מחדש את הרוח הספורטיבית בלבן של בטטות הכורסה. הוא עשה את זה עם מהלך מנצח, שהצליח גם להוציא את אמריקה מהבית, וגם לצאת מהמסגרת של הפרסום השגרתי.

 

לסגור את החשבון

 

המותג איתר שחקני עבר של שתי קבוצות פוטבול מכללות, שמשחק חשוב ביניהן הסתיים בתיקו לפני 15 שנה, והציע להם "הזדמנות שנייה": להתמודד במשחק חוזר, שיסגור את החשבון ויקבע אחת ולתמיד, איזו קבוצה טובה יותר. השחקנים, שעברו את השלושים כבר לפני כמה שנים וענף הספורט היחיד שעסקו בו היה ככל הנראה זלילת נאצ'וס מול המסך, נכנסו לתוכנית אימונים מפרכת של חודשיים. התהליך כולו תועד במלואו ושודר כסדרת ריאליטי באתר האינטרנט של המותג.

אמריקה התאהבה בסיפור שקיבל דקות שידור יקרות ברשתות כמו CBS, CNN ו־ABC, פתח מהדורות חדשות וזכה לאלפי חשיפות באינטרנט ובעיתונות המודפסת. עשרת אלפי הכרטיסים שהוצאו למשחק נמכרו תוך שעה וחצי.

  

מתוך הקמפיין. הדליק את הרוח הספורטיבית מתוך הקמפיין. הדליק את הרוח הספורטיבית

 

הריאליטי הפך לסרט

 

בימים אלה מופק סרט באורך מלא שמספר את הסיפור של הקבוצות ושל הספורטאים ובמקביל הפך המהלך לסדרת ריאליטי טלוויזיונית המשודרת בפוקס ספורט. כדי להגדיל את הבאז אפילו יותר, השיק גטורייד אפליקציית פייסבוק שמאפשרת לשחקני עבר נוספים להתאחד עם קבוצות העבר שלהם ולהגיש מועמדות לעונות הבאות של הסדרה.

 

המהלך הזה מתאים כמו כפפת בייסבול ליד לתקופה הנוכחית שבה מעורבות הצרכנים חשובה מאי פעם. ספורט מסורתי היה גורם לגבר הממוצע מקסימום לקום להביא לעצמו עוד בירה קרה מהמקרר. המהלך של גטורייד הצליח, בזכות הנגיעה שלו ברוח התחרותית של אמריקה, להרים את הבטטות מהכורסה. אין ספק שמדובר בטאץ' דאון.

 

הכותב משמש כבעלים ומנכ"ל של משרד הפרסום Lead, מקבוצת אדלר חומסקי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x