• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": סלקום מקדימה את השקת המותג המוזל

בשוק האמינו שסלקום תמתין ל־2012 עם המותג המוזל - אך היא הכינה הפתעה: כבר בספטמבר תיכנס לקרב עם המפעילים הווירטואליים רמי לוי ופרי טלקום

גילעד נס 10:3910.08.11

סלקום מתכוונת להשיק את המותג המוזל שלה מיד לאחר עלייתו לאוויר של המפעיל הווירטואלי הראשון - כך נודע ל"כלכליסט". על פי ההערכות, ההשקה תיעשה כבר בתחילת ספטמבר, אז צפויים רמי לוי או פרי טלקום להפעיל את הרשת הווירטואלית שלהם.

 

לא מארחת ברשת

 

באפריל נחשף ב"כלכליסט" כי סלקום, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, תשיק מותג חדש שיפנה בעיקר ללקוחות הפרי־פייד. ככל הנראה תנצל החברה את החיבור עם שופרסל, השייכת גם היא לאי.די.בי, לשם שיווק המותג המוזל בסניפיה. בסלקום העדיפו שלא להקדים את המפעילים הווירטואליים ולהשיק את המותג לפניהם, אלא לחכות לרגע שבו יחל המפעיל הווירטואלי הראשון לפנות ללקוחות.

 

סלקום היא חברת הסלולר היחידה שלא חתמה על הסכם אירוח עם מפעילים וירטואליים. המתחרה פלאפון תארח ברשת שלה שלושה מפעילים - פרי טלקום, רמי לוי ואיתוראן סלולר, בעוד שפרטנר תארח את אלון סלולר מקבוצת דור אלון.

 

 

על פי האסטרטגיה של סלקום, שמוביל המנכ"ל עמוס שפירא, המענה לאיום מצד המפעילים הווירטואליים חייב להיות מיידי. לראיית החברה, עליה לפעול תוך ניצול העובדה שלמפעילים הווירטואליים הוצאות קבועות אשר נחסכות מסלקום: מפעיל וירטואלי נדרש לשלם לרשת המארחת סכום מינימלי עבור האירוח ברשת, כך שאין באפשרותו להוריד את תעריפיו אל מתחת למינימום מסוים. סלקום, לעומת זאת, נדרשת להשקיע רק בשיווק המותג החדש, ללא הוצאות על תפעול הרשת. כך, טווח המחירים שלה גמיש יותר, והיא יכולה להשוות את מחירי המפעילים הווירטואליים ואף להציע מחירים זולים יותר.

 

אז מדוע לא משיקה החברה את המותג לפני כניסת המפעילים הווירטואליים? השקה מוקדמת אולי יכולה היתה להוציא את הרוח ממפרשי המפעילים, אך גם היתה מקבעת את סלקום לרמת מחירים נמוכה יותר.

 

הפתעה למתחרות

 

בענף ציפו כי סלקום תשיק את המותג המוזל רק לאחר שמירס תפעיל את שירותי הרשת החדשה שלה ברבעון הראשון של 2012. אולם לסלקום היו תוכניות אחרות כאמור. ברבעונים האחרונים מתמקדת החברה בגיוס לקוחות פוסט־פייד, תוך ויתור על לקוחות הפרי־פייד, הנחשבים כלקוחות שאינם משמרים נאמנות לחברה לאורך זמן. השקת המותג החדש תאפשר לה לגייס מחדש לקוחות אלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x