$
פרסום ושיווק

בקרוב: רגולציה על פרסומות מזון לילדים

הרשות השנייה ומשרדי התמ"ת והבריאות יגבשו רשימת מזונות שאינם בריאים לקטינים. פרסום המוצרים הללו יוגבל לשעות מאוחרות, ויחייב צירוף אזהרה

שלי פריצקר ואורנה יפת 10:4727.01.11

הרשויות בארץ מכריזות מלחמה על מגיפת ההשמנה - דרך מסך הטלוויזיה: נציגי משרד התמ"ת, הרשות השנייה ומחלקת התזונה במשרד הבריאות נועדו בשבוע שעבר, כדי לנסח תיקון לחוק הרשות השנייה שיאפשר להחיל כללי רגולציה נוקשים על פרסום מזון מזיק לילדים בגילאי 0–12, בטלוויזיה וברדיו.

 

בפגישה

סוכם על הקמת ועדת יועצים חיצונית, שתכלול מומחים בתחומי הבריאות, כמו רופאים ודיאטנים - זאת בדומה לוועדה המייעצת לרשות במסגרת ההליך הקבוע לאישורי פרסומות. הוועדה תגבש קריטריונים למוצרי מזון שיוגדרו כמוגבלי פרסום. הכוונה היא בעיקר למזון מהיר עתיר שומן או סוכר, לחטיפים ולממתקים.

 

מזונות שייכללו ברשימה ויוגדרו כ"מוגבלי פרסום" לא ישובצו במהלכן ובגבולותיהן של תוכניות המיועדות לקטינים. נוסף על כך, הם יידרשו לכלול בתשדירי הפרסומת שלהם הודעה בנוסח "יש לצרוך מוצר זה באופן מבוקר, תוך שמירה על תזונה נבונה".

 

המהלך ממתין כרגע להערות משרד הבריאות, ולאחר מכן יובא הנושא לאישור מועצת הרשות השנייה. לאחר שיאושרו הכללים, יחולו עליהם דין הפרה ונטילת קנסות לפי כללי הרשות.

 

אין זו הפעם הראשונה שבה מהלך מעין זה עולה על הפרק: שרת החקלאות אורית נוקד (העצמאות) הגישה הצעת חקיקה למהלך דומה כאשר כיהנה כסגנית שר התמ"ת. ההצעה עברה בקריאה טרומית, אך לא קודמה. בזמנו התנגדו למהלך נציגי איגוד המזון ופרסומאים, שטענו כי אין צורך בתקנות.

 

המהלך הנוכחי נמנע מאפיק החקיקה, ובמקום זאת מעביר את הנושא לטיפול הרגולטורים המפקחים על פרסום בטלוויזיה.

 

חברות המזון: "הגבלת פרסום אינה הדרך"

 

בחברות המזון ניסו אתמול לערער על התבונה שבמהלך. "פתרונות של הגבלת פרסום אינן הדרך לפתרון בעיות", אמרה ל"כלכליסט" מיכל גולדמן, מנהלת חטיבת הדגנים והחטיפים וסמנכ"לית שירותי שיווק ביוניליוור. "משרדי החינוך והבריאות צריכים לחנך לתזונה נכונה ולאימון גופני. חברות המזון מחוייבות לפתח מוצרים בריאים יותר - אבל אי אפשר למנוע מילדים וממבוגרים לצרוך ממתקים או חטיפים".

 

"תעשיית המזון פועלת מתוך אחריות, ולוקחת על עצמה כבר היום מגבלות רבות בתחום הפרסום לילדים", אמר גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס ויו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, "אבל עמדתנו היא שאין מזון 'בריא' ומזון 'לא בריא': עלינו להקפיד תמיד על תזונה נכונה ועל אורך חיים מאוזן".

 

עמרי פדן, מנכ"ל ובעלי מקדונלד'ס ישראל, דווקא בירך על המהלך: "אנחנו בטוחים שנעמוד בקריטריונים, ונוכל להמשיך לפרסם את מוצרינו", אמר.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x