$
פרסום ושיווק

בעקבות לחץ פרו-פלסטיני: מותג מוג'י לא יגיע לישראל

באפריל 2010 הכריזה חברת הלייף סטייל כי היא קרובה לחתימת הסכם זיכיון עם חברה ישראלית ופתיחת חנות ראשונה בתל אביב או בירושלים כבר בתחילת 2011

סוכנויות הידיעות 11:3215.12.10
חברת העיצוב היפנית מוג'י ביטלה את הגעתה לישראל - בעקבות לחץ ציבורי של ארגונים פרו-פלסטיניים, כך מדווחת סוכנות הידיעות היפנית קיודו. מוג'י, שמוגדרת כחברת לייף סטייל, מוכרת ביגוד, אביזרים לבית ולמשרד, כלי כתיבה, רהיטים ועוד, ויש לה סניפים ביפן ובעוד 17 מדינות במזרח הרחוק, באירופה ובארה"ב.

 

בחברה היפנית טוענים עם זאת כי החלטה לבטל את ההשקה בישראל נובעת משיקולים כלכליים. נציג החברה בטוקיו הכחיש כל קשר בין גל הביקורת הגובר
על ישראל לבין התוכנית לוותר על פתיחת סניפים במדינה.

 

באפריל 2010 הכריזה מוג'י כי היא קרובה לחתימת הסכם זיכיון עם חברה ישראלית ופתיחת חנות ראשונה בתל אביב או בירושלים כבר בתחילת 2011. ואולם התוכנית ספגה ביקורת קשה באינטרנט, ופעילים של תנועות פרו-פלסטיניות אף קראו להחרים את המוצרים של מוג'י. גל המחאה התגבר לאחר אירועי המשט לעזה.

 

מוג'י נוסדה לפני 28 שנים ביפן ומונה כיום 328 נקודת מכירה ביפן - מחנויות בגודל אלפי מ"ר ועד קיוסקים בתחנות רכבת. רק ב־1991 היא יצאה לראשונה מיפן, פתחה חנות ראשונה בלונדון והתרחבה לשאר אירופה ולמזרח הרחוק. באחרונה היא פתחה את החנות הראשונה שלה בניו יורק. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x