$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט" - יצאה מהאופנה: מנהלת גאפ עוזבת, שנה בלבד אחרי הכניסה לישראל

בעל השליטה בגאפ ישראל, אריק בן זינו, מחפש מחליף לחגית לניאדו, המסיימת את תפקידה כמנהלת הרשת אחרי שבעה חודשים בלבד

מיכל תוסייה כהן 06:5521.09.10

שבעה חודשים בלבד אחרי המינוי, מנהלת גאפ ישראל, חגית לניאדו, מסיימת את תפקידה ברשת, כך נודע ל"כלכליסט". בימים האחרונים ממלא את מקומה באופן זמני בעל השליטה ברשת, מנכ"ל אלביט מסחר אריק בן זינו. במקביל מחפש בן זינו מנהל חדש לרשת, המונה כיום חמישה סניפים.

 

בחברה

סירבו להסביר את הסיבה לחילופים בהנהלה, ומסרו בהודעה משותפת עם לניאדו כי "מערכת היחסים המקצועית בין אלביט מסחר לבין מנהלת רשת גאפ הסתיימה באופן הדדי וחברי".

 

מתקשים להתחרות בגזרת המחיר

 

על אף ההתרגשות שיצרה כניסתה של גאפ לפני כשנה, הרשת האמריקאית נמצאת בתחרות קשה על מקומה בישראל אל מול הרשתות המקומיות והזרות, ובראשן H&M. מחירי הקולקציה של גאפ יקרים יחסית לממוצע בשוק, שבו גזרת המחיר מהווה את המרכיב המרכזי בתחרות. כך למשל, אפשר למצוא בגאפ ג'ינס במחיר ממוצע של 300 שקלים, בעוד שאצל המתחרה H&M אפשר למצוא ג'ינס גם ב־100 שקלים בלבד.

 

אך למרות התחרות הקשה, מקורבים להנהלת הרשת משדרים עסקים כרגיל. לדברי מקורבים להנהלת הרשת, הפדיון של חנויות גאפ עומד על 2,800–3,500 שקל למ"ר לחודש, לעומת ממוצע של 2,000 שקל למ"ר לחודש בחנויות דומות. עם זאת, בדיקת "כלכליסט" מעלה כי לפחות בקניון עזריאלי הפדיון הממוצע למ"ר של גאפ נמוך יותר מזה של סניף H&M השכן. אף שהמחירים של גאפ גבוהים יותר, הרשת רושמת פדיון ממוצע של 3,200 שקל למ"ר, בעוד ש־H&M מדווחת על פדיון של 4,000 שקל למ"ר לחודש בממוצע.

 

סימן נוסף של אופטימיות ששידרו אתמול ברשת היה הצהרה על הכוונה לפתוח עשרה סניפים נוספים ברחבי הארץ במהלך השנים הקרובות. כיום מפעילה גאפ חמישה סניפים בישראל - בתל אביב, בירושלים, באילת, בהרצליה וברעננה. כמו כן מתכוונים בבעלת השליטה על המותג בישראל, אלביט מסחר, להתרחב עם המותג למדינות מזרח אירופה, ובימים אלו מתנהלים מגעים מתקדמים בנושא עם סוחרים מקומיים.

 

ובינתיים: קמפיין של 680 אלף שקל למותג

 

המנהלת העוזבת לניאדו הגיעה לגאפ בפברואר 2010 לאחר שכיהנה כסמנכ"לית בקבוצת IES אחזקות של חיים גייר.

לפני כחודש נחשף ב"כלכליסט" כי מוטי זיסר, הבעלים של אלביט הדמיה המחזיקה בגאפ באמצעות אלביט מסחר, מנהל מגעים למכירת הרשת. עם זאת, בהנהלת החברה מכחישים כי גאפ ישראל עומדת למכירה.

 

לפני כשבוע יצאה הנהלת גאפ ישראל בקמפיין חוצות לקראת החגים בהשקעה של 680 אלף שקל. הקמפיין כולל חמש פרסומות ענק על קירות של "נור מדיה" בציר איילון מתל אביב עד הרצליה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x