$
פרסום ושיווק

אשת הפרסום הוותיקה תרצה גרנות נפטרה

גרנות נחשבה לכוהנת הגדולה של הקריאייטיב בישראל, והעבירה תחת ידיה ב־20 השנים האחרונות אלפי אנשי מקצוע

אילאיל יהב ומיכל תוסייה כהן 09:5428.05.10

הפרסומאית תרצה גרנות מתה אתמול (ה') בלילה ממחלה. גרנות נחשבה לכוהנת הגדולה של הקריאייטיב בישראל, והעבירה תחת ידיה  ב־20 השנים האחרונות אלפי אנשי מקצוע. מותה התקבל בתדהמה בקרב אנשי הפרסום, שרבים מהם לא ידעו על דבר מחלתה.

 

גרנות החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיל 20, אז שימשה כקופירייטרית במשרד הפרסום אבנת-כרמון-שפרי-נעמן, שפעל בשנות השמונים. ב־1986 פרשה גרנות מהמשרד ופתחה קורס קופירייטינג עם מוטי מורל. אחרי פירוק השותפות עם מורל היא חברה בשנת 2000 לאיגוד הפרסום במסגרת "הבצפר" ושימשה שם כמנהלת מסלול הקופירייטינג. השותפות התפרקה לפני שלוש שנים. משם המשיכה לבית הספר ACC, ואף פתחה קורס מיוחד לחרדים. גרנות העבירה תחת ידיה אלפי תלמידים ואנשי מקצוע. במקביל שימשה כיועצת לחברות שונות.

 

 

 

גרנות עמדה מאחורי ססמאות מוכרות ביותר כמו "טיטולים", "אם שותים לא נוהגים" ו"אלימות - זה לא ייפתר אם לא תספר".

 

בראיון שקיימה לפני כשנתיים ל"כלכליסט" מתחה גרנות ביקורת על הנעשה בתחום הפרסום ואמרה ש"הענף כולו הִזנה את עצמו, כבר אינו דורש מעצמו שום עומק, ואפשר לראות את התוצרים: הוא פחות אסטרטגי, יותר מגלומני, ומנותק מהצרכן. אתה מסתכל היום על רצועת פרסומות, וכל מה שאתה רואה זה שיר מהפלייליסט של גלגל"צ שמלווה כמה סצינות. בסוף יש אזכור למותג שאתה מיד שוכח. פרסומות היום הן קליפ ללא אסטרטגיה או חדשנות, ובעיקר הכל מאוד דומה אחד לשני".

 

גרנות התייחסה בראיון גם לרמת התלמידים ואמרה כי חל "שינוי גדול, לצערי. הרבה יותר עילגות, עצלות מחשבתית. הצעירים כיום הרבה פחות נועזים והרפתקנים".

 

יגאל ברון, מנהל ה"בצפר", אמר ל"כלכליסט" כי "הייתי מאוד עצוב לשמוע על מותה. במשך הרבה שנים היא היתה המורה היחידה לקופירייטינג בישראל, ורבים מאנשי הפרסום גדלו תחת שרביטה"

 

גרנות הותירה אחריה בן אחד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x