$
פרסום ושיווק

8.5 מיליון שקל תמלוגים חרצו את גורל ברגר קינג

זכייני הרשת בישראל, האחים אורגד, צפויים להשקיע את הכסף שייחסך מהתמלוגים בהסבת הסניפים לרשת בורגר ראנץ' שבבעלותם

מיכל תוסייה כהן 20:1010.05.10

האחים יובל ואלי אורגד, בעלי רשת ברגר קינג בישראל, נאלצו לשלם להנהלת ברגר קינג העולמית תמלוגים של כ־8.5 מיליון שקל בשנה. כך מעריכים גורמים בשוק. מדובר בסכום שהוא כ־5% ממחזור המכירות של הרשת בישראל, שעומד על כ־170 מיליון שקל בשנה.

 

להערכת גורם בשוק המזון, תשלומים

אלה, לצד המחויבות לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של ההנהלה העולמית, הכבידו כלכלית על האחים אורגד, הובילו אותם לסכסוך עם הנהלת החברה העולמית ולבסוף הובילו אותם לוותר על ניהול המותג בישראל.

 

רשת ההמבורגרים השנייה בגודלה בארצות הברית נכנסה לישראל בשנת 1994 באמצעות חברת ריקמור של משולם ריקליס ויאיר חסון. ברגר קינג ישראל נקלעה לקשיים וצברה חובות של 83 מיליון שקל לפני שנמכרה לאחים אורגד. השניים גם רכשו לפני כשנה וחצי עוד רשת המבורגרים עם מסורת מפוארת וקשיים: בורגר ראנץ'.

 

האחים אורגד שיקמו את שתי הרשתות והצילו אותן מסגירה, אך סימן שאלה כבד המשיך לרחף סביב המקום לשלושה מותגי מזללות המבורגרים בשוק הישראלי הקטן. בעקבות רכישת בורגר ראנץ' העריך מנכ"ל מקדולנד'ס ישראל והשותף ברשת, עמרי פדן, שלדעתו אין כדאיות כלכלית לגורם שלישי מעבר למקדונלד'ס ובורגר ראנץ'".

 

חוסר הכדאיות הכלכלית שבניהול שתי רשתות המבורגרים מתחרות ניכר כבר בתחילת הדרך: ברגר קינג ובורגר ראנץ' הציעו מבצעים כמעט זהים ללקוחות, אך ניהול שני המותגים בנפרד הקשה על האחים אורגד לאיים על מקדולנד'ס, שמפעילה 150 סניפים בישראל. לאחים אורגד היה ברור שרק תהליך של כינוס מותגים ואיחוד שתי הרשתות המחזיקות יחד ב־107 סניפים, תאפשר התמודדות של ממש עם מקדונלד'ס. לכן, זו היתה רק שאלה של זמן עד שאחד המותגים יפסיק את פעילותו בישראל. כעת נראה שהכסף שיחסכו האחים אורגד מתשלומי התמלוגים לברגר קינג העולמית יושקע בהסבת סניפי ברגר קינג לבורגר ראנץ', ובשיווק מחודש של הרשת. לא צפויה סגירת סניפים בתהליך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x