בלעדי: בן אנד ג'ריס חוזרת לישראל: תפתח 16 סניפים ברחבי הארץ
שנתיים לאחר שסגרה את הסניף האחרון שלה בישראל, נפתח מחדש סניף ראשון של בן אנד ג'ריס בסינמה סיטי. מנכ"ל החברה בישראל: "למרות המיתון, אנשים עוד יוצאים מהבית"
שנתיים לאחר שסגרה את הסניף האחרון שלה בישראל, חוזרת רשת הגלידריות האמריקאית בן אנד ג'ריס לארץ. ל"כלכליסט" נודע כי משווקת המותג בישראל, חברת מוצרי איכות אמריקאיים בע"מ, פועלת להקים מחדש את הרשת, וכבר פתחה סניף ראשון במתחם סינמה סיטי בהרצליה.
לא מדובר רק בחנות
אבי זינגר, בעלי החברה בישראל, אישר את המידע: "כבר שנתיים שאנו רוצים לחזור ולפתוח חנויות בארץ. בשנים האחרונות חוזרות הגלידריות לתפוס תאוצה, וגם אנחנו החלטנו לשוב לפעילות, אך על רקע המ שבר, נדחה המהלך כמה פעמים. אסטרטגיית ההתרחבות של החברה העולמית היא קודם כל לפתוח חנויות, ורק לאחר מכן להפיץ את המותג לרשתות". המצב בישראל הפוך: החברה משווקת את מוצריה ללא הפעלת חנויות.
בן אנד ג'ריס העולמית מפעילה שלושה פורמטים קמעונאיים לחנויות שלה: קיוסקים ללא מקומות ישיבה בשטח של 12 מ"ר, גלידריות בשטח של 30–40 מ"ר, וחנויות גדולות יותר המשתרעות על פני 60–100 מ"ר וכוללות, נוסף על תפריט הגלידות, גם פרטי אקססוריז ממותגים, כגון חולצות וכוסות. שלושת הפורמטים נבחנים בישראל, אך ככל הנראה ייפתחו בעיקר חנויות בגודל של כ־40 מ"ר.
הרשת נפתחה בישראל ב־1988, ובשיאה מנתה 16 סניפים. ב־2001 החלה לסגור אותם. "פעילות הריטייל היתה רווחית עד פרוץ האינתיפאדה ותקופת הפיגועים", משחזר זינגר. "הגלידריות שלנו, שהתבססו במידה רבה על תיירים מאמריקה, נפגעו. כעת האווירה השתנתה. זו אמנם שנת מיתון, אבל אנשים עדיין יוצאים מהבית, גלידריות רבות נפתחו, ונוצרו גם הזדמנויות עסקיות לנדל"ן עסקי".
הגלידה מיוצרת במפעל החברה ביבנה, ומשווקת לרוב רשתות המזון בישראל. החברה גם פועלת בשוק המוסדי, ומוכרת למסעדות ולבתי מלון ברחבי הארץ.