אסם מסתערת על שוק מזון התינוקות
לאחר כשנה של משא ומתן רכשה אסם 51% ממטרנה ב־249 מיליון שקל. מנכ"ל מעברות: "המטרה - להגדיל את שוק מזון התינוקות בישראל". במקביל נמחק סופית המותג רמדיה
אתמול, ביום שבו נמחק המותג רמדיה סופית משוק תחליפי החלב הישראלי, נהפכה אסם באופן רשמי לשחקן בתחום עם שני מותגים מובילים: מטרנה וגרבר אותו היא משווקת לאחר שנרכש על ידי נסטלה לפני יותר משנה. לאחר כמעט שנה של משא ומתן בין חברת מעברות לאסם הושלמה העסקה, שבמסגרתה רכשה אסם
נסטלה העולמית הכריזה בעבר על כוונתה להעמיק את הפעילות בתחום ההזנה ולהיות שחקן מוביל באמצעות nestle nutrition בקטגוריות שונות, בהן הזנת ילדים. רכישת גרבר תמורת 5.5 מיליארד דולר היתה חלק מההוצאה לפועל של אסטרטגיה זו.
בהקשר זה ציין יגאל גלי, מנכ"ל מעברות, כי אחת המטרות של המכירה מבחינתם היא להגדיל את שוק מזון התינוקות בישראל. "80% מהשוק היום הוא תחליפי חלב אם, ורק היתר מוצרים כמו דייסות, מחיות ועוד", אמר גלי. מעברות תעשה זאת באמצעות פיתוח מוצרים לילדים גדולים יותר, כמו מטרנה ביג וביסקוויטים, שכבר הושקו, ועוד מוצרים שיפותחו בין היתר על ידי נסטלה. שוק תחליפי חלב האם בישראל מגלגל היום כ־310 מיליון שקל בשנה בשוק המבורקד ובסך הכל כ־400 מיליון שקל, ומטרנה מחזיקה ביותר מ־50% ממנו.