$
פרסום ושיווק

קמפיין שפע שוק המשתמש במותג "יש", הופך שוב את הרשת לרלבנטית

אחרי ששופרסל השיקה תת־הרשת החדשה "יש" בעיתונים, כבר אפשר למצוא מודעות לשפע שוק של רבוע כחול שעושות שימוש בצבעוניות של "יש", תחת הסלוגן "יש רשת זולה בישראל"

גלי ברגר ומיטל זדה 17:4317.08.08

אחרי תקופה די מנומנמת בשוק רשתות המזון, לפחות מבחינה שיווקית, סיפקה רבוע כחול בסוף השבוע עניין לא מבוטל. בשבוע שעבר, לאחר שהשיקה שופרסל את תת־הרשת החדשה "יש" בעיתונים, כבר אפשר היה למצוא מודעות לשפע שוק של רבוע כחול שעושות שימוש בצבעוניות של "יש", תחת הסלוגן "יש רשת זולה

בישראל".

 

בסוף השבוע הסלימה המלחמה בין הצדדים: שופרסל, באמצעות אדלר־חומסקי, העלתה קמפיין חוצות רחב ל"יש", שאמורה להיות רשת זולה (Heavy Discount) בשיתוף ארבע חברות שילוט שונות: מקסימדיה, חוצות זהב, רפיד ומרקעים. במקביל העלתה שפע שוק את הקמפיין החדש ב־800 נקודות מכירה, שמרביתן תאמו באופן מפתיע את אלו של "יש".

 

בשופרסל היו רחוקים מלשמוח במהלך של המתחרה. מקורבים לרשת טוענים כי המהלך של שפע שוק מגוחך, שכן לטענתם הוא תורם בהחדרת המותג החדש "יש" לשוק. עוד הם מוסיפים כי אין בכוונת הרשת לשנות את פרישת המדיה שלה, וכי סמיכות שלטי החוצות של הרשתות היא באזור רמת גן בלבד.

 

בסביבת שפע שוק, ששטרית מדיה גרופ אמונים על הקמפיין שלה, מדברים על מהלך שתוכנן כבר זמן רב. השם החדש של הרשת של שופרסל נחשף ב"כלכליסט" בחודש מאי, מועד ההשקה היה ידוע לכל ובמדינה קטנה כמו ישראל לא קשה לדעת מה מתכננים המתחרים.

 

האם המודעות החדשות של "יש" יתרמו למודעות הציבור לשפע שוק, שהיא כבר רשת מושרשת וותיקה, או שמא שפע שוק היא זו שתתרום להחדרת "יש"? ימים יגידו.

 

בענף הפרסום מסבירים שמה שיצר המהלך של שפע שוק הוא בעיקר עירפול. לצרכן הסופי לא באמת ברור למי שייכת מודעת הפרסום, ובדרך כלל מי שמרוויחה ממהלך כזה היא הרשת הגדולה והמוכרת.

 

מה שבטוח, רבוע כחול לפחות חזרה להיות רלבנטית, תוך שהיא מאותתת כי לא תפקיר כל כך מהר את זירת הרשתות הזולות לטובת שופרסל, גם אם היא כבר הפסידה בעדה החרדית בגלל החרם.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x