$
פרסום ושיווק

מיתון? רוב המפרסמים הגדילו את נפח הפרסום בינואר-יוני

נתוני יפעת בקרת פרסום: ההוצאה של המפרסמים הגדולים במחצית הראשונה של השנה 644 מיליון שקל. שטראוס ממשיכה להוביל, אלקטרה צריכה מזנקת למקום השני, חברות הסלולר צונחות. בפרסומאים: מקאן מוביל בפער של 50 מיליון, אדלר מתבסס במקום השני, שלמור מתחזקים ב־10%

מיטל זדה 14:5814.07.08
המפרסמים בארץ לא ממש מרגישים את המיתון. כך, בכל אופן, עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום, לפיהם יותר ממחצית מהמפרסמים הגדילו את ההוצאה הפרסומית שלהם במחצית הראשונה של 2008. על פי הנתונים, ההוצאה הפרסומית של 20 המפרסמים הגדולים עמדה על 644 מיליון שקל.

 

עם זאת, את ההפתעה

בדירוג המפרסמים מספקות חברות הסלולר, שהפנו תקציבי עתק בשנת 2007 לטובת הפרסום, עקב ההיערכות לתקופת הניידות. שלוש החברות מורידות פרופיל פרסומי כבר בחודשים הראשונים של השנה ומתברגות בקושי רב בטבלה. פרטנר מדורגת במקום העשירי עם ירידה של 36% בהיקף הפרסום, סלקום מדורגת במקום ה-13 עם ירידה של 14% ואילו פלאפון נותרת מאחור עם ירידה של 30% בהיקף הפרסום שלה לעומת חציון מקביל אשתקד.

 

בראש טבלת המפרסמים ניצבת קבוצת שטראוס שפרסמה בינואר-יוני בהיקף של 56 מיליון שקל, עם פרסום מסיבי למותגי דנונה, מותג הדגנים אנרג'י ומגנום. חברת אלקטרה מוצרי צריכה מדורגת באופן מפתיע במקום השני, עם הוצאה של 42.8 מיליון שקל. המיקום נובע בשל החישוב של כלל החברות בקבוצה כמפרסמת אחת, שכוללת את: מחסני חשמל, שקם אלקטריק ומזגני אלקטרה.

 

לכל טבלאות הדירוג - לחצו כאן

 

אחריהן בדירוג ניתן למצוא את סופר-פארם שקופצת מתחתית העשירייה ואת פרוקטר אנד גמבל. סופר-פארם שיצאה בקמפיינים תדמיתיים ללוגו החדש וקידמה את פעילות הביוטי סיטי, מצליחה להגדיל את התקציב ב-50% ל-39.5 מיליון שקל. פרוקטר אנד גמבל, לעומת זאת, מקטינה את נפח הפרסום שלה בהיקף מינורי יחסית של 7%.

 

את החמישיייה סוגרים שני מפרסמים: קבוצת לאומי עם גידול של למעלה ב-50% בתקציב הפרסום שמצליח להגיע ל-34.5 מיליון שקל ורשת שופרסל שמקטינה ווליום פרסומי בהיקף זעום של 2%.

 

 

 

אין ספק מי המשרד הגדול בתעשייה

דירוג משרדי הפרסום מעיד כי בדומה ללקוחותיהם, גם מי שמנהלים את תקציבי הפרסום מצליחים להגדיל את הפעילות. חברת יפעת, אגב, איחדה בדירוג הנוכחי את תקציבי משרדי האוף-ליין ותקציבי האינטראקטיב, על בסיס לקוחות משותפים של משרד האם (משרד האוף-ליין).

 

החיבור בין התקציבים תורם בעיקר למשרדים הגדולים, שלהם חברות אינטראקטיב גדולות. בראש המשרדים מדורג גם הפעם מקאן אריקסון. ההערכות כי אילן שילוח לא יצליח לשמור על הבכורה לאורך זמן, היו מוקדמות מדי.

 

אחת מההחלטות המשמעותיות ביותר שעשה שילוח בתחילת השנה, לוותר על תקציב הדיוטי פרי לטובת התקציב המאוחד של המשביר לצרכן וניו-פארם, היתה החלטה אסטרטגית מהנכונות שקיבל. המשרד גלגל 254.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, כאשר פער של למעלה מ-50 מיליון שקל מהשותפים באדלר-חומסקי המדורגים שני, לא מותיר ספק מי המשרד הגדול בתעשייה.

 

אדלר-חומסקי גלגל תקציבים של 201 מיליון שקל, ומקבע את עצמו כמספר שתיים ומצליח לייצר גידול של 13%. למרות צמצום בפעילות של אחד מלקוחותיו הבולטים, פלאפון, ואובדן של חלק מתקציב הום סנטר ותקציב חברת חשמל, מצליח המשרד להציג גידול שנובע מפעילות של לקוחות קיימים כמו מפעל הפיס ובעיקר טורנדו, לצד קבלת הנתח של תקציב בזק שהיה ביהושע.

 

באומן-בר-ריבנאי ושלמור-אבנון-עמיחי מדורגים יחד במקומות שלישי-רביעי, עם היקף תקציבים של 176 מיליון. למרות דחיקתו של באומן למקום השלישי, נראה כי בסוף 2008 יוכל כבר המנכ"ל הנכנס, יוסי לובטון, להציג צמיחה מרשימה. קבלת תקציבי הפרסום של מותגי עלית, ותדיראן קרייר, טרם התבטאה בחציון שחלף ודווקא הם עשויים להראות את השינוי. בשלמור מציגים גידול של 10% שנובע בעיקר מפעילות של לקוחות קיימים כמו קבוצת שטראוס, ישראכרט, סמייל 012 ורכבי יונדאי.

במקום החמישי מדורג גיתם BBDO, שהצמצום בהיקפי סלקום ושופרסל נותנים את אותותיהם על המשרד ומציגים קיטון זעום של 2% בהיקפיו.

 

אחת מההפתעות בדירוג חברות הפרסום הוא בהיקפים שמציג ראובני-פרידן. המשרד שאיבד את תקציבי שטראוס, לא נפגע בחציון החולף עם זאת נראה כי איבוד אחד מתקציבי העוגן, יתבטא בדירוג סוף השנה.

 

יהושע TBWA מדורג שביעי ולא רחוק מראובני, אבל גם השקת מולר לא הצליחה לכסות על אובדן הנתח של המשרד בתקציב בזק, מה שמוביל לירידה של 18% בהיקפיו.

 

גליקמן-נטלר-סמסונוב מקבע את מעמדו כחלק מהעשירייה הראשונה, וקבלת תקציבי דואר ישראל והדיוטי פרי בתחילת השנה, הם חלק מהותי מהגידול שמציג המשרד.

 

אחד מהמשרדים המעניינים בטבלה הוא זרמון- גולדמן. שני השותפים שנאבקו בבית המשפט על זכייתם בתקציב חברת החשמל, עדיין מציגים קיטון של 11%. הקיטון לא נובע רק מהיקפי פרסום דלים יחסית של חברת חשמל בחציון החולף, אלא בעיקר בשל צמצום מסיבי של תקציב העוגן של המשרד – רשת פוקס.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x