• תפריט
פרסום ושיווק

אדידס תובעת את וול־מארט: גנבה לנו את העיצוב

הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם מוכרת נעלי ריצה שמזכירות את אלה של מותג הספורט הגרמני, אבל במחיר נמוך בהרבה. בתקדים דומה אדידס כבר זכתה ב־304 מיליון דולר

חגי לוי 18:0021.06.08

האם וול־מארט יצרה חיקוי לנעלי הריצה של אדידס? ענקית הספורט מגרמניה, שנחשבת לחברת ביגוד והנעלת הספורט השנייה בגודלה בעולם, תובעת את וול־מארט בטענה שזו מכרה נעלי ריצה שדומות באופן מחשיד לאלו שלה. וול־מארט היא הרשת הקמעונאית הגדולה בארצות הברית ובעולם, ומציעה מגוון רחב של פרטי הנעלה והלבשה, מרביתם תחת מספר מותגים פרטיים שלה.

 

בשבוע שעבר הגישה אדידס צפון אמריקה תביעה נגד וול־מארט בטענה שהנעליים שמכרה הקמעונאית תחת המותג Athletic Works מטעות את הצרכנים לחשוב שמדובר בנעלי אדידס. לפי התביעה, וול־מארט ניצלה את סימן ההיכר המזוהה ביותר של אדידס - שלושה פסים אלכסוניים - ויצרה שני דגמים של נעלי ספורט, הראשון עם שני פסים אלכסוניים והשני עם ארבעה.

 

נעל אדידס (באמצע) ליד הנעליים של וול-מארט נעל אדידס (באמצע) ליד הנעליים של וול-מארט צילום: בלומברג

 

הידיעה על הגשת התביעה פורסמה לראשונה ביומון הגרמני "Handelsblatt", שמעריך שהנזק שנגרם לאדידס בשל מכירת החיקוי של וול־מארט נאמד ב־326 מיליון דולר. העיתון מסתמך על תקדים דומה, שבו תבעה אדידס את רשת הנעליים המוזלות Payless ShoeSource על מכירת דגמים שדומים מאוד לעיצוב שלה. במקרה זה פוצתה אדידס בראשית חודש מאי האחרון ב־304 מיליון דולר.

 

וול־מארט מונחית על ידי אסטרטגיית מחיר, וממצבת עצמה כרשת הזולה בארה"ב. הנעליים שלה נמכרות ב־70-5 דולר, מחיר נמוך בעשרות אחוזים מנעלי אדידס, כפי שהן נמכרות בחנויות המותג וברשתות ספורט. דובר אדידס אישר את דבר התביעה. הדיון בבית המשפט ייפתח ב־6 באוקטובר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x