סגור

דניה סיבוס תקים את המגדלים בשטח של רמי לוי בירושלים - תמורת 465 מיליון שקל

הפרויקט הנכלל במדיניות ההתחדשות של דרך חברון, ממוקם על שטח של 8 דונם בסמוך לאזור התעשייה תלפיות - הוא כולל 2 מגדלי מגורים בגובה 30 קומות ומגדל תעסוקה בגובה 20 קומות; דניה ציינה כי תקופת הביצוע תעמוד על 47 חודשים

דניה סיבוס נבחרה להיות הקבלן הראשי בהקמת קומפלקס מגורים, תעסוקה ומסחר במגרש בשטח של כ-8 דונם, סמוך לאזור התעשייה תלפיות בירושלים - האתר ממוקם בין דרך חברון ממזרח ודרך בית לחם ממערב.
השטח, שהוא בבעלות משותפת של רמ"י ועיריית ירושלים, נמצא בחכירה של קבוצת חברות בבעלות רמי לוי. דניה סיבוס הודיעה על הזכייה במכרז בהודעה לבורסה - התמורה שהיא צפויה לקבל על הקמת הפרויקט תעמוד על כ-465 מיליון שקל. העבודות צפויות להימשך כ- 47 חודשים.
הפרוייקט המדובר מתגלגל בצנרת מוסדות התכנון הרבה שנים - לוי רכש את השטח בכמה שלבים מחברת ב.יאיר, שבשליטת יאיר ביטון. בדצמבר 2008 ביצע לוי את העסקה המרכזית לרכישת קרקע במתחם, אז קנה 4 דונם מהקרקע תמורת 15 מיליון שקל.
במרץ 2011 אישרה הוועדה המחוזית ירושלים את תוכנית "שער דרום" הקודמת, שהתירה בשעתו להקים באתר שלושה מבנים - מגדל מסחר בן 18 קומות ושני בנייני מגורים בגובה 12 קומות כל אחד ובהם 150 יח"ד.
במאי 2020 אושרה תוכנית חדשה למתחם, ע"י הוועדה המחוזית ירושלים במאי 2020. בין היתר הוגדלו זכויות הבנייה וכמות יחידות הדיור וכך שם שונו יעודי הקרקע הקרקע. זאת בהתאמה למדיניות הוועדה ביחס לצירי הרכבת הקלה.
לפי התוכנית החדשה, יוקמו במקום שני מגדלי מגורים בני 30 קומות כל אחד ומגדל משרדים או מלונאות בן 20 קומות. הפרויקט יכלול 298 יחידות דיור, כשלפחות 20% מהיחידות בגודל של עד 80 מ"ר. השטח הבנוי של מגדל התעסוקה יעמוד 12,590 מ"ר. כמו כן האתר יכלול חניון תת-קרקעי בן 7 קומות, קומות מסחר, גני ילדים, מעון יום ובית כנסת. אדריכל הפרוייקט הוא אמציה אהרונסון.
בשנים האחרונות קודמו באזור דרך חברון, עד לא מזמן הקצה הדרומי של העיר ירושלים, לא מעט תוכניות משמעותיות. במסגרת זו, אזור התעשייה תלפיות אמור להפוך מאזור מוזנח של תעשייה, מלאכה ומסחר ל"רובע תלפיות" - פרויקט שיושלם לפי התוכנית עד 2040.
כמו כן, ביולי 2023 דנה הוועדה המחוזית ירושלים בהפקדתה של תוכנית ענק שיזמה הפטריארכיה היוונית האורתודוקסית, בשיתוף חברת דיאני הולדינגס לימיטד, לבניית מתחם מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה בשטח של 140 דונם לאורך החלק הדרומי של דרך חברון.
באוגוסט 2022 זכתה חברת אזורים, יחד עם שותפה, במכרז של רמ"י להקמת 434 יח"ד במתחם אמת המים, מערבית לקיבוץ רמת רחל. צפונית למתחם זה נבנית שכונת סביוני ארנונה, ממול המתחם, בצד השני של דרך חברון, מתוכנן הפרוייקט המדובר של רמי לוי.
ועוד. בחודש נובמבר 2022 אישרה הוועדה המקומית ירושלים את קידומה של תוכנית התחדשות עירונית בשטח של 16 דונם, הממוקמת בין הרחובות דרך חברון, דרך משה ברעם ודרך בית לחם. במקום 3 בניינים מרובי כניסות בני 4 קומות, ו-4 בניינים בגובה 3 קומות, בני כניסה אחת, יבנו 5 מגדלי מגורים בגובה 42 קומות ובהם 1,235 יח"ד ועוד מגדל בגובה 10 קומות. בקומות הקרקע של המבנים החדשים מתוכננים שטחי תעסוקה, מסחר וציבור.
דניה סיבוס פועלת בתחומי התשתיות, יזמות ובנייה למגורים ולא למגורים. בין מיזמי התשתית הבולטים שהחברה מבצעת ניתן למנות את המסילה הרביעית והקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. כמו כן היא בונה את מגדל תוהה 2 בת"א ובניין משרד המשפטים בירושלים. דניה בונה גם מיזמי מגורים עבור חברת אאורה בלוד (נופי בן שמן), רמת חן וברמת השרון, ועבור קרסו בירושלים. חברת הבנייה והתשתיות רשמה בסיכום 2023 רווח נקי של 196 מיליון שקל, גידול של 11% ביחס לתוצאותיה ב-2022. ההכנסות השנתיות צמחו ב-21% ל-5.4 מיליארד שקל.