סגור
חיים כצמן
חיים כצמן (צילום: עמית שעל)

הלחץ עושה את שלו: כצמן במגעים למכירת נכסים ב-1.8 מיליארד שקל

ג'י סיטי דיווחה הבוקר על מגעים למכירת שישה נכסים באירופה, בארצות הברית ובברזיל. כמו כן החברה מעמידה למכירה נכסים נוספים גם כן בסכום של 1.8 מיליארד שקל. אתמול צנחו המניות והאג"ח של ג'י סיטי ובעלת השליטה נורסטאר

חברת הנדל"ן המניב ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב), שבשליטת חיים כצמן, דיווחה הבוקר שהיא מנהלת מגעים למכירת נכסים בהיקף כולל של 1.8 מיליארד שקל. זאת לאחר שאתמול צנחו המניות והאג"ח של ג'י סיטי ושל החברה האם נורסטאר.
מדובר בשלושה נכסים באירופה, שלגביהם התקבלו מכתבי כוונות; שני נכסים בברזיל, שלגביהם גם התקבלו מכתבי כוונות; ומגעים בנוגע לנכס אחד בארצות הברית. לפי ג'י סיטי, המחירים דומים לאלה הרשומים בספרים. עם זאת, ג'י סיטי לא מסרה בדיווח את החוב הפיננסי שעומד כנגד הנכסים האלו, ולכן לא ניתן לדעת מה העודף התזרימי שייווצר לחברה ממכירת הנכסים.
בנוסף לכך החברה מעמידה למכירה נכסים נוספים גם כן בהיקף כספי של 1.8 מיליארד שקל.
המכירות הן בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה, והיא מעריכה שחלק מהעסקאות יושלמו השנה, כך ש-40% מהתמורה עשויים להתקבל עד סוף השנה הנוכחית.
אתמול צנחו ניירות הערך של הקבוצה בשיעורים משמעותיים. מניית ג'י סיטי צנחה ב-17.9% והשלימה ירידה של 45% מתחילת השנה לשווי שוק של 2.1 מיליארד שקל. ארבע מתוך שש סדרות האג"ח שלה ירדו בשיעורים של 5%-7%, והגיעו לתשואת זבל של 10%-11.5%.
מניית נורסטאר, בעלת השליטה, צנחה ב-14.3% והשלימה ירידה של 40% מתחילת השנה לשווי שוק של 682 מיליון שקל בלבד. שתי סדרות האג"ח שלה ירדו ב-4.8% ו-11.8%, והגיעו לתשואת זבל של 14.1%-14.8%, מה שמשקף את חוסר האמון העמוק של השוק ביכולת של חברות הקבוצה לפרוע את החובות שמסתכמים ב-8.2 מיליארד שקל.