סגור
סם בנקמן-פרייד סם בנקמן פרייד מנכ"ל בורסת הקריפטו FTX
סם בנקמן-פרייד (בלומברג)

רובינהוד זינקה אחרי שמיליארדר הקריפטו סם בנקמן פרייד קנה 7.6%

מנכ"ל פלטפורמת המסחר בקריפטו FTX רכש נתח של 482 מיליון דולר ברובינהוד, שמספקת פלטפורמה למסחר בניירות ערך; אתמול זינקה רובינהוד ב-14%, אחרי צניחה של 77% מתחילת השנה

סם בנקמן פרייד, מיליארדר הקריפטו, רכש אחזקה של 7.6% ברובינהוד מרקטס, מהלך שהוביל לקפיצה של 14% במניית החברה אמש.
בנקמן פרייד (30), מנכ"ל פלטפורמת המסחר בקריפטו FTX רכש בסביבות 56.3 מיליון מניות בחברה המספקת פלטפורמה למסחר מקוון בניירות ערך באמצעות Emergent Fidelity Technologies שבבעלותו, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).
שווי האחזקה שלו עומד על 482 מיליון דולר, זאת בהתבסס על מחיר הסגירה של 8.56 דולר למניה מיום חמישי. הוא שילם 648.3 מיליון דולר עבור האחזקה. אתמול ננעלה המניה במחיר של 9.12 דולר.
לפי המסמכים, הוא מתכוון להחזיק במניות כהשקעה ולא כדרך להשפיע על התנהלות החברה. הגילוי על האחזקה מגיע בתקופה קריטית לרובינהוד. המניות שלה צנחו ב-77% מאז ההנפקה ביולי האחרון.
הירידות הללו אמנם נובעות בחלקן מהירידה הכללית במניות חברות הטכנולוגיה, אך מתגבר החשש שתופעת המשקיעים הפרטיים המשפיעים על השוק מאבדת תנופה.
הפופולאריות של רובינהוד עלתה במהלך המגפה, זאת מכיוון שאנשים רבים שהיו סגורים בבית בגלל הסגרים הורידו את האפליקציה והחלו לסחור בבורסה. נכון לסוף 2021 היו לחברה 22.7 מיליון משתמשים. אולם פעילות המסחר שאחראית למרבית ההכנסות, מתחילה להצטמצם ובחברה לא מצליחים לבלום את המגמה.
רובינהוד, שהוקמה על ידי ולאד טנב ובאיג'ו בהאט, ציינה כי קריפטו נחשב לאחד מתחומי הצמיחה שלה. ההכנסות ממסחר בקריפטו ייצגו 18% מכלל ההכנסות ברבעון הראשון של השנה, עלייה מ-18% עבור שלושת החודשים האחרונים של 2021.
שווי ההון של בנקמן פרייד מוערך ב-11.3 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. אם כי הוא כבר הכריז כי בכוונתו לתרום את מרבית הונו לצדקה.
טנב ובהאט הפכו למיליארדרים לאחר הנפקת החברה. הם מחזיקים במניות עם זכויות הצבעה מיוחדות המעניקות להם שליטה בדירקטוריון החברה.