סגור
חברת דלק אנרגיה נפט של Shell
ענקית האנרגיה של (צילום: גטי )

לאחר רווחי השיא - של מעניקה לעובדיה בונוס חד-פעמי של 8%

ענקית האנרגיה שדיווחה על רווח של 9 מיליארד ליש"ט ברבעון השני על רקע מחירי הנפט והגז המאמירים, מעניקה בונוס ל-82 אלף עובדיה ברחבי העולם. ברקע, קריאות להטיל על חברות האנרגיה מסים גבוהים יותר

ענקית האנרגיה של (Shell) העניקה לעובדים שלה בונוס חד פעמי של 8%, זאת לאחר שהחברה דיווחה על רווחי שיא של 9 מיליארד ליש"ט ברבעון השני, הודות למחירי הנפט והגז הגבוהים, כך לפי דיווח ב-BBC.
הבונוס יחולק למרבית 82 אלף העובדים של החברה ברחבי העולם, אבל הוא לא יחול על ההנהלה הבכירה. משל נמסר כי הבונוס משקף את ההצלחה הפיננסית של החברה ו"אינו מהווה תגובה" ליוקר המחיה העולה.
הרווחים הגבוהים של חברות האנרגיה הובילו לקריאות להטיל עליהן מסים גבוהים יותר כדי לסייע למשקי הבית המתמודדים עם יוקר המחיה, ובעיקר עם חשבונות הגז העולים. גם היריבה הגדולה BP דיווחה על הרווח הרבעוני הגבוה ביותר זה 14 שנים של 6.9 מיליארד פאונד.
העליות החדות הללו ברווחי החברות נובעות בעיקר ממחירי הנפט והגז הגבוהים יותר בעקבות המלחמה באוקראינה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש טען כי זה "לא מוסרי" שחברות מרוויחות מהמלחמה באוקראינה, ולפיכך קרא להטיל עליהן מס גבוה יותר. "חמדנות גרוטסקית מענישה את האנשים העניים והחלשים ביותר, והורסת את הבית המשותף היחיד שלנו", אמר.
של פרסמה בהצהרה כי העובדים יקבלו בונוס בגובה 8% מהמשכורת שלהם "כהכרה לתרומה של האנשים שלנו לביצועים התפעוליים החזקים שלנו בתנאים מאתגרים". עוד הוסיפו: "הבונוס מאפשר לעובדים לחלוק בהצלחה הפיננסית והתפעולית הנוכחית שלנו. זו לא תגובה לאינפלציה או לאתגרי יוקר המחיה".