סגור

חיים כצמן: "מעריכים שנחזור בקרוב לקצב שלנו ב־2019"

בעל השליטה בגזית גלוב מקווה לשיפור לאחר ירידות בכל הפרמטרים. השפעת הקורונה על הקבוצה: 55 מיליון שקל

משבר הקורונה ממשיך לתת את אותותיו בתוצאות העסקיות של חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן. מהדו"חות הכספיים של החברה עולה כי השפעת הקורונה על ה־NOI (הכנסות מהשכרה בניכוי הוצאות הפעלת נכסים) הסתכמה במחצית הראשונה ב־55 מיליון שקל.
השפעה נוספת של 21 מיליון שקל תוכר בתקופות הבאות. את המחצית הראשונה של 2021 מסיימת החברה בירידה של 6% ב־NOI, שהסתכם ב־536 מיליון שקל, ועם ירידה של 30% ב־FFO הכלכלי, שהסתכם ב־212 מיליון שקל.
במחצית הראשונה הציגה גזית גלוב קיטון של 12.5% ב־NOI מנכסים זהים, שנובע בעיקר מההגבלות בעקבות התחלואה, שכן חלק ממתחמי המסחר של החברות בקבוצת גזית גלוב היו סגורים.
נכון ל־30 ביוני, עם פתיחת בתי הקולנוע בישראל וחזרה לפעילות מלאה בברזיל, כל מתחמי המסחר של הקבוצה כבר נפתחו, אולם כרגע — בעקבות הוריאנטים החדשים ששוב מעלים את מספרי המאומתים — החזירה ממשלת ישראל חלק מההגבלות לגבי נכסים מסחריים.
שיעור הגבייה המשוקלל בגזית גלוב עמד במחצית על 91%, כשהנמוך ביותר נרשם בברזיל (77%) והגבוה ביותר בארה"ב וקנדה (99%). ההסדרים בדמי השכירות, בהתאם לחקיקה במדינות השונות, הסתכמו ב־93 מיליון שקל, מתוכם הוכרו בתקופת הדו"ח כ־57 מיליון שקל, שהקטינו את ההכנסה התפעולית נטו.
2 צפייה בגלריה
חיים כצמן
חיים כצמן
כצמן. העריך שהמשבר יסתיים ב־2020
(צילום: עמית שעל)
בשיחת ועידה עם המשקיעים אמר כצמן כי "אנו מעריכים שנחזור לקצב מ־2019 ברבעונים הקרובים, ואף נעבור אותו". לדברי כצמן, עלייה של 5% בדמי השכירות בחוזים חדשים, חידושי חוזים בחברות הפרטיות, ועלייה של 6.5% בפדיונות השוכרים בישראל ביוני השנה לעומת יוני 2019, הם עדות לעוצמה ולאיכות של נכסי הקבוצה.
במרץ 2020 אמר כצמן בראיון ל"כלכליסט": "אני לא רופא ולא אפדימיולוג, אבל מהבטן שלי אני מדבר על חודשים, לא על שנים. אם לנחש, אז בספטמבר כבר לא ידברו על המשבר". למרבה הצער, התרחיש האופטימי שלו התבדה.
גזית מולס (Gazit Malls), קרן השקעות בנדל"ן בבעלות ובשליטה מלאה של גזית גלוב, צפויה להיות מונפקת בבורסת סאו פאולו בהצעת מכר של 25%–49% מהאחזקות. בגזית גלוב מעריכים שזו תושלם בתחילת הרבעון הרביעי השנה.