סגור

בלעדי
מקורבים למייסד חברת המכשור הרפואי: "עמית ברגר מנסה לבצע הפיכה ולהדיח את יו"ר חברת אולמד"

קרן גידור של ברגר, לשעבר בעל השליטה באנטר הולדינגס שנקלעה לחדלות פירעון, והגיעה לאחזקה של 7.5% באולמד, והדירקטור אלדד לוי דורשים להדיח את היו"ר דיוויד מילץ' ושני דירקטורים נוספים. מקורבים ליו"ר: ברגר מנסה להפוך את אולמד לשלד בורסאי

מאבק שליטה מתפתח בחברת המכשור הרפואי אולמד סולושנס , לשעבר אליום מדיקל.
מקורבים ליו"ר ומייסד החברה, ד"ר דיוויד מילץ', טוענים כי קרן הגידור ברבור כחול 1 שבבעלות עמית ברגר - לשעבר בעל השליטה באנטר הולדינגס שהגיעה לחדלות פירעון - שהגיעה לאחזקה של 7.5% באולמד, פועלת להחליף דירקטורים באולמד בניסיון לבצע הפיכה של החברה, מחברת מכשור רפואי לשלד בורסאי.
ברבור כחול 1 מוחזקת על ידי ברגר באמצעות דולפין השקעות שבבעלותו ובבעלות איתי חורי. ברגר נקלע בעבר לחובות אישיים כבדים מול הבנקים אחרי שערב לחובותיה של אנטר הולדינגס שהגיעה לחדלות פירעון ב־2008. הוא נאלץ למכור באותה תקופה את רכבו ואף את ביתו.
ברבור כחול 1, שהוקמה לפני 6 שנים ומנוהלת בידי ברגר, שיגרה מכתב לאולמד, לקראת האסיפה הכללית הקרובה ב־12 בדצמבר. על סדר היום באסיפה זו אמור לעלות אישור מינויים מחדש של 5 דירקטורים: היו"ר מילץ', אסף אלפרוביץ', אורי מור, אבנר לושי ויהודית גל לשנה נוספת. אבל ברבור כחול 1 ואלדד לוי (שמשמש גם דירקטור בליברה ומחזיק באולמד בשיעור לא ידוע) פנו לחברה בבקשה לזמן אסיפה מיוחדת שתצביע על הפסקת כהונתם של מילץ', אלפרוביץ' וגל, ולמנות במקומם את לוי, עידן בן שטרית ועו"ד אלי אקסלרוד לדירקטוריון.
לדברי מקורבים לברבור וללוי במהלך השבוע צפוי לצאת נייר עמדה שבו יפורטו טענות מגוונות לגבי החלפת הדירקטורים והיו"ר, בהן הוצאות הנהלה וכלליות של יותר מ־4 מיליון שקל בשנה שבעיני הקבוצה גבוה מדי לחברה קטנה שהיא חברת אחזקות; בנוסף הם טוענים כי ההנהגה הנוכחית של אולמד לא הוכיחה את עצמה ואין להעניק לה אחריות ל־21 מיליון דולר שאמורים להיכנס לקופת החברה - 10 מיליון מיידית ו־11 בעוד שנה - ממכירת פעילות חברת גרדיה לחברה אמריקנית; וכמו כן העובדה שאחת החברות־הבנות, אלוויטקס, גייסה כספים בשווי נמוך לטעמם, כשאחד המשקיעים היה מילץ'.
1 צפייה בגלריה
מימין עמית ברגר וד"ר דיוויד מילץ'
מימין עמית ברגר וד"ר דיוויד מילץ'
מימין: עמית ברגר וד"ר דיוויד מילץ'. מאבקי שליטה בחברת המכשור הרפואי
(צילומים: חן מיקא)
בעלי המניות הגדולים של אולמד, שנסחרת לפי שווי של 53 מיליון שקל, הם פילבסט, גוף השקעות של חברת INVUS שהשקיעה באליום ב־2010 כשמילץ' מיזג אותה לשלד בורסאי. מילץ', שנחשב לרוח החיה באולמד היום, הוא איש עסקים יהודי אמריקאי שהיה מעורב בכמה עסקאות גדולות בשוק המכשור הרפואי בארה"ב. מילץ' בן להורים ניצולי שואה, השקיע 500 אלף דולר ב־2006 בחברת אלפא תאו (Alpha tau) הישראלית, שפועלת בתחום הסרטן והתמזגה ביולי השנה עם הספאק HealthCare Capital Corp
(HCCC) לפי שווי של מיליארד דולר. מילץ', שהוא יו"ר HCCC שנסחר בנאסד"ק, השקיע בספאק 4 מיליון דולר שהיו אמורים לעבור במיזוג לקופת תאו. מטרת האחזקה באולמד, לטענת מקורבי מילץ', היא לסייע לחברות מכשור רפואי ישראליות לפרוץ אל השוק הגלובלי.
אולמד, שמנוהלת על ידי אריאל רובשקין, גייסה עד היום 43 מיליון דולר, מכרה לאחרונה 2 חברות בסכום כולל של 23 מיליון דולר ומחזיקה בעוד 2 חברות אשר מפתחות טכנלוגיה פורצת דרך — Truleaf, שמפתחת סטנט ללב שמאפשר החלפת שסתומי מיקרו ללא ניתוח, שבה אולמד השקיעה 4 מיליון דולר והמדען הראשי השקיע 2 מיליון דולר, וחברת Allevetix — שפיתחה מכשיר מיוחד לטיפול בסובלים מהשמנת יתר וסוכרת. המכשיר, שנלקח בבליעה, יושב בין הבטן למעי ומונע ניתוח. לחברה 5 מיליון דולר בקופה.
מקורבי מילץ' טוענים, כאמור, כי הנסיון להחליף דירקטורים שמגיעים מתחום מדעי החיים, בדירקטורים בעלי רקע פיננסי עשויה להעיד על ניסיון ההפיכה באולמד. לפי הערכות, לקראת האסיפה הכללית, כ־35% מבעלי המניות תומכים בקבוצתו של מילץ', כ־30% תומכים בברגר ולוי, ובשאר המניות מחזיקים הציבור והמוסדיים.