סגור

בטעם מר: מושיק רוט ומלונות קאי ביטלו את ההנפקה בבורסה

ההנפקה בוטלה על רקע הירידות בשווקים ושינוי בטעם המוסדיים. קאי מלונות הגישה תשקיף לבורסה וביקשה לגייס 78 מיליון שקל לפי שווי של 200 מיליון שקל. רוט משמש כסמנכ"ל הקולינריה של החברה והיה אמור ליהנות משכר של 140 אלף שקל ואופציות בשווי 2 מיליון שקל

ביטול הנפקה עם טעם מר. קבוצת המלונות קאי והשף מושיק רוט ביטלו את הנפקת החברה באחוזת בית על רקע הירידות בשווקים ושינוי הטעמים בקרב המשקיעים המוסדיים.
קאי מלונות הגישה תשקיף לבורסה בפברואר השנה וביקשה לגייס 78 מיליון שקל לפי שווי של 200 מיליון שקל. ההנפקה הייתה אמורה לכלול גם הצעת מכר של מניות בעלים בהיקף של 22 מיליון שקל.
בעלי השליטה בקאי הם מנחם הרמן (25%) שמשמש גם כמנכ"ל, בנימין נורי (25%) שמשמש כיו"ר והאחים זאב ושלמה פרישמן (25% כ"א). נציג ההנהלה המפורסם ביותר בחברה הוא השף רוט, שמשמש כסמנכ"ל הקולינריה של קאי מלונות. רוט אף היה אמור ליהנות משכר בעלות של 140 אלף שקל בחברה הציבורית וממימוש האופציות בשווי מוערך של 2 מיליון שקל שקיבל מהחברה לאחר הנפקתה בשוק ההון. אולם ביטול ההגעה לשוק ההון של החברה מבטל גם את האופציות של רוט.
קאי הוקמה ב-2020 על ידי חיבור של כמה חברות קטנות בתחום הריזורטים. פעילות קאי מתבצעת בישראל והיא כוללת הפעלת אתרי אירועים ואירוח והפעלת מתחם אירועים, אשר ממוקמים בעמק חפר. ההון שהיה אמור להגיע לחברה לאחר ההנפקה היה אמור לשמש להרחבת מלון הריזורט, פתיחת ריזורט נוסף בראשון לציון והרחבת הפעילות לחו"ל. על פי החברה, רכישת קרקע ובניית מלון, שטחי מסחר ומשרדים מצריכות יותר מ-73 מיליון שקל בשנתיים הקרובות.
לנוכח הירידות בשווקים והקיטון בכמות האשראי בשווקים הגלובלים, המוסדיים המקומיים מתמקדים היום בעיקר בחברות עם היסטוריה של תזרים מזומנים חיובי ויציב. נכון לפרסום האחרון של החברה הכנסות קאי הסתכמו ב-9.65 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021, לעומת 4.9 מיליון בתקופה המקבילה ב-2020. ההפסד בחצי השנה הראשונה של 2021 הסתכם ב-800 אלף שקל לעומת כמעט מיליון בתקופה המקבילה ב-2020.
החתמים שהיו אחראים להביא את קאי לבורסה היו רוסאריו ואייפקס.
נכון להיום קיימים 15 תשקיפים של חברות פרטיות שמבקשות להנפיק את מניותיהן בשוק ההון בחודשים הקרובים. אולם, על פי עדויות, קשות העורף של מוסדיים כלפי חברות חדשות מקשה על חברות לצאת בהנפקה במחיר אותן הן מבקשות. על כן סביר להניח שבימים הקרובים חברות נוספות יודיעו על ביטול הנפקתן.
על פי הרמן מנכ"ל קאי, ההנפקה בוטלה באופן זמני מאחר שבעלי מניות החברה לא היו מוכנים להתקפל בפני המוסדיים. "המוסדיים ביקשו להנמיך את המחיר של ההנפקה בגלל התנאים בשוק, אבל אנחנו יודעים מה יש לנו בידיים. החברה החלה לעבוד בעיקר בשנת 2021 והתחזיות שלנו למחצית השנייה של 2021 התממשו ואנחנו אף מקווים למחיר גבוה יותר מ-200 מיליון שקל. את המיזמים בראשון לציון ובעמק חפר נמשיך גם ללא כספי ההנפקה".