סוף לניסוי: מקדונלד'ס סוגרת את רשת המשקאות שלה
לאחר שנתיים, רשת המזון המהיר הודיעה על סגירת חמשת סניפי CosMc's, אך עם זאת תמשיך לפתח את קטגוריית המשקאות ותכניס לתפריטי המסעדות שלה מוצרים שנוסו ברשת
רשת מקדונלד'ס הודיעה אתמול (ו') על סגירת חמשת סניפי CosMc's שפתחה ב-2023, מהלך שמסמן את סוף הניסוי שביצעה בפיתוח רשת משקאות עצמאית. עם זאת, החברה תמשיך לפתח את קטגוריית המשקאות על ידי הכנסת משקאות בהשראת CosMc's לתפריט הראשי של מאות מסעדות בארצות הברית.
החברה הסבירה כי הסניפים העצמאיים שימשו כמעבדת בדיקות לחקר "שוק המשקאות המתפתח במהירות", תחום שבו מקדונלד'ס שומרת לעצמה "זכות לנצח". הסניפים, שפעלו בין היתר בסן אנטוניו, טקסס, אפשרו לחברה לבדוק טעמים וטכנולוגיות חדשות מבלי להשפיע על המסעדות הקיימות.
לחברה יותר מ-14 אלף סניפים ברחבי בארה"ב, מה שמספק פלטפורמה רחבה למיתוג המשקאות החדשים. שם המותג הגיע מקמע של מקדונלד'ס, חוצן שמאוהב באוכל של הרשת, אשר הופיע בפרסומות בשנות ה-80 וה-90. בתפריט אין המבורגרים או צ'יפס, אלא מנות "קלילות יותר" ומתוקות. בין השאר הוא כולל צ'ורו פראפ – מעין סופגניה ספרדית - ומשקה סמור'ס עם ביסקוויטים, שוקולד ומרשמלו. אחת המטרות של מקדונלד'ס במיזם היתה לאפשר ללקוחות ליהנות ממשקאות בהתאמה אישית, כולל משקאות קפואים, וכן מסוגי הקפה השונים שלה.
במרץ השנה הודיעה מקדונלד'ס על הקמת צוות פנימי חדש המוקדש לפיתוח משקאות, מהלך שמשקף את החשיבות הגוברת שהחברה מייחסת לקטגוריה זו. המשקאות נחשבים לקטגוריה בעלת רווחיות גבוהה יותר בהשוואה למזון, ורשתות מסעדות רבות השקיעו בפיתוח משקאות מורכבים ומותאמים אישית.
יועץ המסעדות ג'ון גורדון ציין כי מקדונלד'ס הייתה "שקטה מאוד" בתחום המשקאות בהשוואה לרשתות אחרות, שהתנסו במשקאות מורכבים הנושאים שולי רווח גבוהים יותר מפריטי מזון.
כל סניפי CosMc's ייסגרו באופן מדורג החל מסוף יוני, וכך גם האפליקציה הייעודית לרשת. למרות הסגירה, מקדונלד'ס רואה בניסוי זה הצלחה מבחינת הלמידה והפיתוח, והידע שנצבר ישמש לחיזוק עמדתה בשוק המשקאות.