סגור
מטבעות קריפטו ביטקוין את'ר צניחה ירידת מחירים
מטבעות קריפטו (צילום: שאטרסטוק)

חוב של 670 מיליון דולר שלח קרן גידור בשוק הקריפטו לחדלות פירעון

הצרות בסקטור המטבעות הדיגיטליים ממשיכות להיערם: קרן הגידור Three Arrows Capital קיבלה הודעה על אי עמידה בפירעון מחברת ברוקראז' והלוואות הקריפטו Voyager Digital; ברקע, הנפילה בשווי המטבעות הדיגיטליים שמחקו 2/3 מערכם מאז השיא בנובמבר

קרן הגידור Three Arrows Capital המתמקדת בשוק הקריפטו הגיעה לחדלות פירעון – לאחר שלא שילמה חוב בסכום של מעל 670 מיליון דולר למלווה, חברת ברוקראז' והלוואות הקריפטו Voyager Digital.
ההודעה על אי עמידה בפירעון יצאה מוויאגר, שעדכנה את המשקיעים כי הקרן קפיטל לא עמדה במועד התשלום על שתי הלוואות שהעניקה לה במטבעות דיגיטליים – אחת בשווי של 350 מיליון דולר ושווי ההלוואה השנייה עומד על 323 מיליון דולר.
הקרן המוכרת בשמה המקוצר 3AC - כמו עסקי קריפטו אחרים - נקלעה לסחרור בשבועות האחרונים, בשל הנפילה החופשית בשווי המטבעות הדיגיטאליים. ירידת הערך חתכה בחדות את שווי שוק מטבעות הקריפטו ל-950 מיליון דולר בלבד, מול כ-3 טריליון דולר מרמת השיא האחרונה שלו, ב-21 בנובמבר 2021.
קרן 3AC הוקמה ב-2012 על ידי צ'ו סו (Zhu Su) וקייל דייוז (Kyle Davies). סו נחשב לאחד המשקיעים ה"שוריים" ביותר של הקריפטו ובשנה שעברה אף אמר שהמטבע יגיע בעתיד לשווי של 2.5 מיליון דולר.
ההודעה של וויאגר מדאיגה כמובן את יתר הלקוחות שלה, שממילא לא ממש היו רגועים בעת האחרונה – כשהחשש למצבה הפיננסי של החברה רק גדל לאחר שאיבדה סכום כזה מאחת הלוות. בשל כך ציינה היום ווייאגר כי בכוונתה לפעול בדרכים המקובלות להחזר הסכום – אך לא הסתפקה באמירה זו.
חברת הברוקראז' הדגישה כי הפלטפורמה שלה תמשיך לפעול כרגיל ולאפשר הזמנות ומשיכות. הודעה זו נועדה להרגיע את המשקיעים ולמנוע משיכה גדולה של מטבעות, בשל חשש להדבקה מהאקוסיסטם הנרחב יותר.
"אנחנו עובדים במהירות ועושים כל מה שנדרש כדי לחזק את המאזן שלנו כדי שנוכל להמשיך לעמוד בדרישות הנזילות של הלקוחות", אמר מנכ"ל ווייאגר סטפן ארליך (Stephen Ehrlich).
החברה עדכנה בנוסף, כחלק מהניסיון להרגיע את המשקיעים, שנכון ליום שישי יש לה בקופה מזומנים ונכסי קריפטו בשווי של כ-137 מיליון דולר. כמו כן, מעבר לסכום האמור, יש לה גישה דרך הסיוע של חברת Alameda Ventures ל-200 מיליון דולר במזומן ול-15,000 מטבעות ביטקוין.
רק לפני שבוע הודיע הבעלים של Alameda סם בנקמן-פרייד – מייסד בורסת הקריפטו FTX - כי היא תעניק לוויאגר סיוע פיננסי ומסגרת אשראי בסכום של כ-500 מיליון דולר – זאת על מנת לסייע לה להמשיך לפעול מול התנודתיות החריפה בשוק. עד כה ניצלה וויאגר מקו האשראי האמור 75 מיליון דולר.