סגור
סינף 7Eleven סבן אילבן
סניף סבן אילבן (צילום: שאולי לנדנר)

רבעון מוצלח לאלקטרה צריכה על אף ההפסד בסבן אילבן

הקבוצה רשמה עלייה בהכנסות וברווחים ברבעון הראשון, בזמן שהיא פועלת לסגירת פעילות שמונת סניפי סבן אילבן - ברבעון הבא תופסק הפעילות; מכרה את הסניפים לענקית הפיצוציות סבן אקספרס תמורת 3.36 מיליון שקל; רשמה ברבעון ירידה במכירות המזגנים בישראל ובאירופה, וצמיחה בפעילות קרפור ואדידס

אלקטרה מוצרי צריכה שבבעלות האחים זלקינד סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה בהכנסות ומעבר לרווח.
לאחר ניסיונות ממושכים, ומשלא הצליחה למצוא רוכש להעביר לו את זכיון סבן אילבן, מכרה אלקטרה מוצרי צריכה את חנויות הנוחות במותג האמריקאי לרשת חנויות הנוחות סבן אקספרס (113 סניפים בארץ), ולאחר שנה בלבד תופסק פעילות הרשת הבינלאומית בישראל החל מהרבעון השני של השנה.
עבור שמונה החנויות של סבן אילבן תשלם סבן אקספרס לאלקטרה צריכה 3.36 מיליון שקל ובכך תסתיים ההרפתקה של אלקטרה צריכה ברשת חנויות הנוחות שהסבה לה הפסדים, והיא תתמקד בפעילות המזון של קרפור, במחסני חשמל, בייצור של מזגנים ומוצרי חשמל ובהפעלת רשת חנויות הספורט אדידס וקולומביה.
הכנסות הקבוצה, שמנוהלת על ידי צביקה שווימר, עמדו על 1.7 מיליארד שקל, עלייה של כ-20% ביחס לרבעון ראשון בשנת 2023. העלייה נבעה מעלייה במכירות הסניפים הזהים ברשת מחסני חשמל, מעלייה במכירות קרפור כתוצאה מהמשך הסבת סניפים של יינות ביתן ומגה לרשת הבינלאומית קרפור ומעלייה במכירות רשתות הספורט של הקבוצה, אדידס וקולומביה, שהמכירות בהן התחזקו על רקע מלחמת חרבות ברזל. נכון לסוף מרץ הסבה אלקטרה 85 סניפים לרשת קרפור ועד היום הוסבו 92 סניפים.
אלא שהעלייה הזו במכירות התקזזה עם נפילה של 44 מיליון שקל, המשקפים ירידה של 17%, במכירות המזגנים ומערכות החימום של החברה. אלקטרה פועלת במגזר מוצרי צריכה חשמליים עם מותג המזגנים אלקטרה ועוסקת בפעילות ייבוא ושיווק של מוצרי חשמל.
המכירות בתחום זה ירדו ב-13% ברבעון הראשון ל-302 מיליון שקל על רקע ירידה של 23 מיליון שקל במכירות מערכות החימום לאירופה. אלקטרה מייצרת מערכות חימום ביחד עם חברת בוש העולמית שמשווקות לאירופה. על אף הציפיות שהפעילות תניב לה פעילות ענפה מחוץ לישראל, נתקלה החברה בבעיה נוכח השינויים הרגולטוריים שחלו לאחרונה בתקינה האירופאית והגז המותר לשימוש במערכות משאבות חום באירופה.
בנוסף, נוכח הפחתת המכסים בישראל למערכות קרור מיובאות, שעשויה להגדיל את התחרות בענף המיזוג ולהכניס לקטגוריה שחקנים נוספים, אלקטרה בוחנת את הקמת המפעל החדש באשקלון שהחל להבנות לפני שנה ואשר בוש העולמית שותפה בו.
בנוסף לכך, חוותה החברה ירידה של 13 מיליון שקל במכירות המזגנים בישראל כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל שפגעה במסירות בתים בפרויקטים חדשים. בנוסף הושפעו תוצאות המגזר מכך שבתקופה מקבילה נכללו מכירות של פעילות הסולאר בסך 7 מיליון שקל, שהתוצאות שלה הופסקו להיות מאוחדות ברבעון שני אשתקד.
הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ברבעון ב-20% ל-516 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות נותר זהה לשנה שעברה ועמד על 29.3%. העלייה ברווח נבעה מהתחזקות המכירות בקרפור, מחסני חשמל, ובאדידס וקולומביה והתקזזה עם ירידה בפעילות המזגנים.
הרווח התפעולי של אלקטרה צריכה הסתכם ב-65 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד והחברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 2.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 53 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה. הרווח לבעלי המניות של החברה עמד על 18.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.5 מיליון שקל.
הכנסות פעילות המזון של אלקטרה צריכה, שפועלת עם רשת קרפור, עלו ב-30.6% והסתכמו ב-795 מיליון שקל כתוצאה מהסבת סניפים נוספים של יינות ביתן לקרפור. המכירות בחנויות הזהות של קרפור צמחו ב-26.8% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר המזון הצטמצם ל-259 אלף שקל לעומת הפסד של 42 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. בנטרול הפסדי רשת סבן אילבן הרווח המגזרי עמד על 4.3 מיליון שקל.
בפעילות מוצרי הצריכה החשמליים, בה עוסקת החברה בייצור ומכירה של מזגני אלקטרה ומוצרי חשמל לבית, ירדו המכירות ברבעון ב-13% ל-301 מיליון שקל והרווח התפעולי ירד ב-21% ל-29 מיליון שקל.
בתחום קמעונאות החשמל בו פועלת אלקטרה עם חנויות ואתר אונליין של מחסני חשמל וכן מפעילה שתי חנויות חשמל ואלקטרוניקה בנתב"ג, עלו המכירות ב-17.7% ל-570 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה ב-63% ל-30 מיליון שקל.
בחנויות אדידס וקולומביה רשמה החברה זינוק של 72% במכירות הרבעון שעמדו על 124 מיליון שקל והרווח במגזר הכפיל את עצמו ל-13 מיליון לעומת 6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.