סגור
הראל ויזל  בעל השליטה ב רשת פוקס FOX
הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס (צילום: דימה טוליאנסקי)

תוכנית ההתייעלות העבירה את טרמינל איקס לרווח רבעוני

החברה שמפעילה את אתר הסחר של קבוצת פוקס סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם צמיחה של 17.7% בהכנסות ל-109 מיליון שקל, על רקע תהליכי התייעלות שהיא מבצעת ושינוי אסטרטגיה להתמקדות ברווח ולא בצמיחה והתרחבות; טרמינל דיווחה על מו"מ בנוגע לאופציות שלה באתר האופנה סיסטארז

חברת טרמינל איקס מסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2024 עם עלייה בהכנסות ומעבר לרווח, על רקע תהליכי התייעלות שהיא מבצעת ושינוי אסטרטגיה להתמקדות ברווח ולא בצמיחה והתרחבות.
מלחמת חרבות ברזל משפיעה באופן חיובי על אתר הסחר של קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל, שכן בזמן מלחמה משתנים הרגלי הצריכה של הלקוחות, הם ממעטים לצאת מהבית ומבצעים יותר רכישות אונליין. כמו כן, פחות אנשים טסים לחו"ל וכתוצאה מכך קונים יותר בישראל.
כך החל מחודש דצמבר 2023 הושפע לטובה גם אתר טרמינל איקס וברבעון הראשון של 2024 צמחו הכנסותיו ב-17.7% והסתכמו ב-109 מיליון שקל. סכום העסקה הממוצעת באתר עלה וכן מספר העסקאות שנעשו באתר, ואלה השפיעו על ההכנסות.
כמות ההזמנות שנעשו באתר צמחה ב-14% לעומת הרבעון המקביל ל-410 אלף, וסכום העסקה הממוצעת עלה ב-6.4% ל-380 שקל.
במקביל, מספר הלקוחות הפעילים באתר ירד ב-19.2% ל-474 אלף לקוחות לעומת 586 אלף לקוחות ברבעון המקביל אשתקד, ומספר הביקורים באתר ירד ל-20.4 מיליון לעומת 20.7 מיליון.
בטרמינל איקס נמכרים לצד מותגים בינלאומיים גם מותגי הבית של הקבוצה, וביניהם רשת האופנה פוקס. באוגוסט 2024 צפויה קבוצת פוקס להשיק אתר אונליין ייעודי למותג פוקס, ובמקביל הוא ימשיך להימכר באתר טרמינל איקס. תרומתו של המותג זניחה לרווחיות של טרמינל איקס ובחברה לא צופים השפעה מהותית על התוצאות.
הרווח הגולמי של טרמינל איקס עלה ב-16.3% ועמד על 47 מיליון שקל כתוצאה מהעלייה במכירות, אך שיעורו מהמכירות הצטמצם ב-0.5% ל-43.1% על רקע שינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו. בטרמינל איקס נמכרים הרבה מותגים בינלאומיים שהרווח עליהם נמוך ביחס למותגי הבית.
תהליכי ההתייעלות שמבצעת טרמינל איקס בשנה האחרונה, שכללו הפסקת ההשקעה בפעילות ביוון, צמצום כוח אדם וריכוז הפעילות הלוגיסטית באתר אחד בירוחם במקום שני מרלו"גים באשדוד, צמצמו ב-6.8% את שיעור הוצאות המכירה והשיווק ביחס למחזור המכירות ל-36.6%.
החברה עברה לרווח תפעולי של 4.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון מקביל. לפני תשלום מבוסס מניות הסתכם הרווח התפעולי של החברה ב-5.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.4 מיליון ברבעון מקביל. טרמינל איקס סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 3.5 מיליון שקל לבעלי המניות. ברבעון הראשון של 2023 רשמה החברה הפסד של 3.4 מיליון שקל לבעלי המניות.
טרמינל איקס דיווחה כי היא מנהלת מו"מ עם מייסדות אתר סיסטארז, שבו היא מחזיקה ב-51%, לעדכון תנאי האופציות שניתנו לה לרכוש את יתרת מניות אתר האופנה.
בשנת 2022 רכשה טרמינל מהאחיות אלונה ודניאלה צור 51% מאתר האופנה לצעירות תמורת 4.8 מיליון שקל. במסגרת ההסכם נקבע כי האחיות ישמשו מנכ"ליות משותפות בחברה למשך חמש שנים וכמו כן ניתנה לטרמינל איקס אופציה לרכוש 24% נוספים מהבעלות על האתר לפי שווי שמבוסס על מכפיל ביחס לרווח, לאחר פרסום דוח 2022 ולאחר פרסום דוח לשנת 2024.
המועד הראשון עבר וטרמינל לא מימשה את האופציה וכעת, ההערכות הן כי החברה דנה עם המייסדות בנוגע להיקף המניות שיירכשו ולמועד הרכישה שלהן.