סגור
כלל ביטוח
משרדי כלל ביטוח (צילום: אוראל כהן )

עוד רכישה לכלל ביטוח: תשקיע 100 מיליון שקל באקרו נדל"ן

חברת הביטוח ביצעה בשנה האחרונה השקעות בהיקף כולל של לפחות 1.8 מיליארד שקל, כולל 400 שקל בשיכון ובינוי נדל"ן ו-120 מיליון שקל באל על

כלל ביטוח ממשיכה במסע הרכישות שלה, גם בעת המלחמה. חברת הנדל"ן אקרו דיווחה הבוקר (ה') לבורסה שכלל ביטוח תשקיע בה 100 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של מניות שיהוו 5.14% ממניות אקרו נדל"ן לאחר ההקצאה.
מחיר המניה בהקצאה יעמוד על 32 שקל, כמעט כמו מחיר הסגירה של המניה אתמול (32.9 שקל), מה שמשקף לאקרו נדל"ן שווי שוק של כ-2 מיליארד שקל. מניית אקרו עולה ברגעים אלו בבורסת ת"א בקרוב ל-7%.
לאחר ההקצאה כלל ביטוח תהפוך לבעלת עניין ולמוסדי השני בגודלו בחברה, לאחר הפניקס שהשקיעה באקרו באמצע 2018, עוד בטרם הפכה לציבורית, ומחזיקה כיום ב-17% ממניות החברה.
צחי ארבוב, יו"ר ובעל השליטה באקרו, מסר כי "השקעתה של כלל במסגרת ההקצאה הפרטית תסייע בחיזוק ההון של החברה ותשמש להוצאתם לפועל של פרויקטים גדולים ומשמעותיים בשנים הקרובות".
1 צפייה בגלריה
צחי ארבוב יו"ר אקרו
צחי ארבוב יו"ר אקרו
צחי ארבוב, יו"ר ובעל השליטה באקרו
(צילום: אלכס פרגמנט)
אקרו הונפקה בבורסת ת"א במרץ 2022 לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל. במסגרת ההנפקה החברה גייסה 500 מיליון שקל, כך שהיא החלה להיסחר לפי שווי של 4 מיליארד שקל. מאז, על רקע עליית הריבית שנועדה להילחם באינפלציה, מניית החברה ירדה בחדות, בדומה לחברות נדל"ן רבות אחרות, שכן הסקטור רגיש במיוחד לעליית הריבית.
כלל ביטוח נמצאת בחודשים האחרונים במסע רכישות תחת מנהל ההשקעות הראשי החדש יחסית ברק בנסקי, שנכנס לתפקידו בסוף 2022.
מאז שנכנס בנסקי לתפקיד ביצעה החברה השקעות בהיקף כולל של לפחות 1.8 מיליארד שקל: כ-400 מיליון שקל ברכישת 8% ממניות שיכון ובינוי נדל"ן, החברה הבת הפרטית של שיכון ובינוי; 330 מיליון שקל באפריקה מגורים (עם תוכניות להשקעה נוספת בחברה; כ-200 מיליון שקל ברכישת 14% ממניות משק אנרגיה, החברה האם של דליה אנרגיה שעתידה לרכוש את תחנת הכוח אשכול מידי חברת החשמל ב-9 מיליארד שקל; 120 מיליון שקל בכ-10% ממניות אל על; 250 מיליון שקל ברכישת 10% מערד השקעות; 110 מיליון שקל באג"ח ואופציות של חברת הנדל"ן היזמי אאורה שבשליטת יעקב אטרקצ'י; עד 86 מיליון שקל ברכישת כ-9% מאלקטריאון, שמפתחת טכנולוגיה לכבישים שמטעינים מכוניות חשמליות; ו-336 מיליון שקל ברכישת מניות בנק הפועלים מידי שרי אריסון.