סגור
יורו דולר דולרים כסף מזומן מט"ח מטבע חוץ
שטר יורו על רקע שטרות דולר (צילום: רויטרס)

החששות ממשבר האנרגיה באירופה משאירים את היורו בשפל של 20 שנה

היורו נחלש ב-0.5% ל-3.267 שקלים בעוד הדולר מטפס ב-0.3% ונסחר ברמה של 3.292 שקלים, בשוק הבינלאומי נחלש היורו ב-0.2% ל-99.2 סנט - שפל של 20 שנה; השהיית אספקת הגז מרוסיה לאירופה למשך שלושה ימים בסוף החודש מגבירה את החששות מהתחזקות משבר האנרגיה באירופה

הפער בין הדולר ליורו ממשיך לגדול, הפעם לטובת האמריקאי כשהמטבע האירופי מתבוסס בשפל של עשרים שנה. המשקיעים מתרחקים מהיורו לנוכח התקופה הקשה שעוברת על אירופה בצל משבר האנרגיה וההשפעות הכלכליות הנוספות של המלחמה הרוסית באוקראינה, שמעוררות חששות מפני מיתון.
היורו נחלש ב-0.5% ל-3.267 שקלים בעוד הדולר מטפס ב-0.3% ונסחר ברמה של 3.292 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.2% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר תמורת 99.2 סנט ליורו - רמתו הנמוכה ביותר של היורו מאז שלהי 2002.
התזכורת האחרונה לחוסר הוודאות בנוגע לאספקת האנרגיה לאירופה התבצעה בסוף השבוע, כאשר ענקית הגז גזפרום הודיעה כי רוסיה צפויה להשהות את הזרמת הגז לאירופה למשך שלושה ימים בסוף החודש. זאת לאחר שביולי עצרה רוסיה למשך עשרה ימים את הזרמת הגז.
גלי חום באירופה כבר הכבידו על אספקת האנרגיה וכעת גוברים החששות לכך שכל שיבוש במהלך חודשי החורף עשוי להיות הרסני עבור הפעילות הכלכלית.
"בהתחשב במצב נוכחי, ודאי שיש חששות האם זה הולך להיות שלושה ימים או שלוש שנים", אמר ריי אטריל (Ray Attrill), מנהל אסטרטגיית מט"ח בבנק הלאומי של אוסטרליה (NAB).
"האם מדובר באמת בעבודות תחזוקה שיימשכו שלושה ימים או שזו פשוט הזדמנות נוספת להשתמש באספקת הגז כנשק כלפי אירופה?", הוסיף אטריל.