סגור

חילן רוכשת את חשבשבת ב-210 מיליון שקל

החברה הנרכשת, ספקית תוכנות ניהול מלאי והנהלת חשבונות, רושמת מחזור מכירות שנתי של 58 מיליון שקל; יו"ר חילן, אבי באום: "חשבשבת תמשיך לפעול כחברה עצמאית ותגדיל משמעותית את מעגל הלקוחות שלנו"

חילן יוצאת לעסקה חדשה, גדולה ומהותית: חברת שירותי התוכנה דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברת חשבשבת מידי אברהם ורחל מידן תמורת 210 מיליון שקל.


חשבשבת עוסקת בתוכנות ניהול מלאי והנהלת חשבונות ומעסיקה 200 עובדים. מחזור המכירות שלה עומד על 58 מיליון שקל בשנה.
החברה הנרכשת היא בעלת זכויות קניין רוחני על המוצר שלה, מה שגוזר שווי במכפיל גבוה על המכירות. כבעלים של התוכנה, שיעור הרווחיות שלה גבוה מאוד, יותר מחברה משווקת (עסקה דומה בוצעה לפני כשנה כשקרן פורטיסימו מכרה את השליטה בפריוריטי תמורת כ-900 מיליון שקל).
חילן תשלם גם תמלוגים בשיעור של 15%-35% על כל אחת מהשנים 2031-2022 מכל גידול שייווצר בהכנסות של חשבשבת בחו"ל. לפי הדיווח, נכון להיום מדובר בהכנסות זניחות.
החברה הרוכשת, שבשליטת אבי באום (יו"ר) ובניהולו של אלי זיברט, נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 3.95 מיליארד שקל, והיא סיימה את המחצית הראשונה של 2021 ברווח של 70 מיליון שקל על הכנסות של 850 מיליון שקל.
באום אמר בעקבות העסקה: "חשבשבת נהנית ממעמד מוביל בקרב מגזר לקוחות רחב. הרכישה מגדילה משמעותית את מעגל הלקוחות שלנו בפלח העסקים הבינוני-קטן, שעד היום היתה לנו גישה מועטה אליו". עוד הוסיף באום כי חשבשבת "תמשיך לפעול כחברה עצמאית".
"אנו מאמינים כי בשל הסינרגיה הגבוהה הקיימת בשילוב פעילות חשבשבת ופעילות חילן, נוכל להאיץ את הצמיחה, הפיתוח והחדשנות במוצריה וליהנות מפירות ההשבחה", ציין עוד באום.

1 צפייה בגלריה
אבי באום מבעלי ומנכ"ל חילן
אבי באום מבעלי ומנכ"ל חילן
אבי באום, בעל השליטה ויו"ר חילן
(צילום: רז רוגובסקי)