סגור

בעל מניות נוסף מאיים בתביעה נגזרת נגד יונט קרדיט

בעקבות אי ההתאמה בדוחות ואירועים נוספים, ולאחר התביעה שכבר הוגשה בשבוע שעבר, בעל מניות הגיש בקשה לגילוי מסמכים מלא טרם הגשת תביעה משלו - טוען כי הפגמים בהתנהלות החברה גרמו לו הפסד של 224 אלף שקל

הליך משפטי נוסף נגד יונט קרדיט: חגי יודקוביץ' בעל מניות בחברה, הגיש היום בקשה לגילוי מסמכים לחברת יונט, טרם הגשת תביעה נגזרת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. יודקביץ', שהשקיע 300 אלף שקל במניית יונט קרדיט, טוען כי התנהלותה של חברת האשראי בחודשים האחרונים, גרמה לו להפסדי הון בהיקף של 224 אלף שקל.
לנוכח ההתפתחויות השליליות האחרונות בחברת האשראי, בעל המניות מבקש את הפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון שדנו באי ההתאמות הכספיות בדוחות, ואת הישיבות שבהן אושרו העסקאות הבעייתיות.
יודקביץ' דורש גם את נהלי שמירה ופיקוח על כספים מזומנים והמחאות בסניפי יונט, את נהלי הבדיקה והבקרה של ההתאמות הכספיות בסניפי החברה וכן את הביקורות שנערכו ביונט - לצד הדרישה למנכ"ל להשיב את המענק שלקח.
את יודקוביץ' מייצגים משרד עורכי הדין קלעי, רוזן ושות'. תביעתו של יודקביץ' מצטרפת לתביעה נגזרת קיימת שעומדת נגד החברה בהיקף של 5.1 מיליון שקל, אשר הוגשה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בחודשים האחרונים דיווחה יונט על שורה של אירועים והתפתחויות, המטילים צל כבד על התנהלותה כחברה ציבורית. בחמישי שעבר הודיע משה כחלון יו"ר החברה על התפטרותו בעקבות האירועים, ולנוכח חוסר היכולת של הנהלת החברה לקבל החלטות.
קודם להתפטרותו של כחלון הודיעה החברה כי היא עלולה להיות חשופה להלוואות ואשראי שאינם רשומים במאזניה, לנוכח פעולות של בעלי השליטה בחברה, צחי אזר (12.5%), שלמה אייזיק (12.5%) ושי פנסו (14.1%). ההודעה נעשתה לאחר שהחברה כבר הודיעה כי חסרים מחשבונה צ'קים בהיקף של 7.6 מיליון שקל. בשל אירועים אלה החברה לא פרסמה עדיין את דוחותיה לרבעון הראשון, ולפיכך המניה נמצאת בהפסקת מסחר.
הקיפאון בהנהלת יונט נובע מכך שמנכ"ל החברה צחי, אזר הוצא לחופשה כפויה ומסרב לשתף פעולה בגילויי מידע. זאת, לאחר שאזר הואשם בכך שפדה צ'קים ב-2021 ללא דיווח, בסכום כולל של 24 אלף דולר.
הבעיות הללו רק הצטרפו לארוע מוזר בפני עצמו עצמו - בתחילת מאי בוצע שוד בסניף הראשי של יונט באזור התעשייה בחולון, שבו נגנבו מזומנים בהיקף גדול מאד של 3.5 מיליון שקל, לצד מטבע זר (יונט מחזיקה בסכומים גבוהים של מזומן, שקלים ומט"ח, בשל פעילותה לאספקת כספים לחלפנים ומרכזי המרות מט"ח).