סגור

גרייס ברידינג השלימה את ההנפקה: בין המשקיעים - יואב חרל"פ וקיבוץ חצרים

חברת האגרוטק גייסה 16.8 מיליון שקל לפי שווי של 96 מיליון שקל אחרי הכסף - בתוך טווח הציפיות שהעמידה; גרייס ברידינג מפתחת טכנולוגיה לקשירת חנקן מהאוויר לגידול דגנים, שנועדה להפחית את השימוש בדשנים מזהמים ויקרים בהרבה

חברת האגרוטק גרייס ברידינג השלימה את ההנפקה הראשונית שלה לבורסה - החברה גייסה 16.8 מיליון שקל לפי שווי של 96 מיליון שקל (אחרי הכסף). הגיוס נעשה בתוך טווח הצפיות של החברה בשלבי הרוד-שואו.
אחד המשקיעים בחברה (שאינם בעלי עניין) הוא יואב חרל"פ - מבעלי יבואנית הרכב כלמוביל, שמחזיק ב-4.8% מגרייס ברידינג. השקעה מעניית אחרת היא של קיבוץ חצרים שמחזיק ב-1% מהון המניות.
ההנפקה לא עברה באופן חלק. בשלב המוסדי נכנסו להשקעה 9 גופים מוסדיים וחברות קרנות נאמנות אך בשלב הציבורי שהושלם אמש, נאלצו החתמים, איפקס הנפקות, להפעיל את ההתחייבות החיתומית שלהם ולהזרים ביקוש של 1.2 מיליון שקל. זאת לאחר שהציבור הזרים ביקושים של 3.7 מיליון שקל בלבד, שלא עמדו ברף המינימלי. סכום הגיוס ישמש בין היתר, להשלמת ניסויי השדה, וכן למסחור ושיווק של מוצר החברה.
גרייס ברידינג פיתחה טכנולוגיה לקשירת חנקן מהאוויר, תהליך הנדרש במהלך גידול דגנים ומבוצע כיום באמצעות שימוש בדשן מסוג אוריאה - הדשן המסורתי והנפוץ ביותר בחקלאות כיום, שהוא גם יקר וגם מזהם את הסביבה.
1 צפייה בגלריה
חוות גרייס ברידינג ב יוגב
חוות גרייס ברידינג ב יוגב
חוות גרייס ברידינג
(צילום: דני שמילביץ')

גל ההתייקרויות במחירי התשומות החקלאיות, עשוי להוביל לביקוש משמעותי לטכנולוגיה שפיתחה החברה, אך נטל ההוכחה עדיין לגמרי עליה. אף שמדובר בשוק עצום בקנה מידה עולמי, הכנסות גרייס ברידינג עדיין זעומות. את שנת 2020 סיימה עם מחזור של 374 אלף שקל והפסד של 4.37 מיליון שקל.
את החברה הקימו חקלאים ואגרונומים ישראלים ויש לה שני מוצרים עיקריים. האחד הוא תחליף ביולוגי לדשנים סינטטיים (NFT), והשני תחליף ביולוגי למוצרי עידוד צמיחה (WDS). הטכנולוגיה מיועדת להחליף כ-80% מהשימוש באוריאה לדישון. אם אכן תירשם הצלחה, החברה תביא בכך גם לצמצום משמעותי של פליטת הפחמן הדו חמצני (Co2) הרב שנגרם בתהליך יצור האוריאה ועבור החקלאים , וגם לחיסכון של מעל למחצית בעלויות הדישון. מדובר בתחומי הדישון לגידולי דגנים כגון חיטה או תירס.
מנכ"ל גרייס ברידינג הוא אסף דותן, אשר שימש בעברו כמנהל פיתוח ומנהל תחום גידולים בחברת אדמה (לשעבר מכתשים אגן). יו"ר החברה הוא מוריס זילכה, ייזם ושותף שהקים וניהל בעבר את ליקורד שנמצאת בבעלות אדמה, ומנהל הפיתוח העסקי הוא אבנר ברזני, ייזם ושותף שהיה האגרונום הראשי של חברת אדמה ומנהל המוצר האינובטיבי הראשון שלה. מנהל המו"פ של החברה הינו עמית אבידוב, ייזם ושותף שהיה מטפח מוביל במספר חברות זרעים מהמובילות בשוק.
בשנת 2018 חתמה גרייס ברידינג על הסכם עם ענקית הכימיקלים ההודית אינדופיל (חברה בעלת שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר) על השקעה של כ 1.5 מיליון דולר בחברת בת שפיתחה את טכנולוגיית קיבוע החנקן הייחודית (NFT). כמו כן, בשנת 2021 חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברה בקונצרן אירופאי בינלאומי (MOU), הפועלת בתחום המוצרים הביולוגיים ופתרונות הדברה אורגניים לביצוע ניסויי שדה בפיתוחי החברה ברחבי העולם.
ארגון יבולי גשר, האיגוד החקלאי הקיבוצי הגדול ביותר בארץ, הנמצא בבעלות של הקיבוצים חצרים, רוחמה ודורות, סייע לחברה באמצעות כלים טכנולוגים מתקדמים לבחינת הניסויים עם מוצרי החברה במשך ה-4 שנים האחרונות וכן סייע לחברה בבחינת היתרונות הטכנולוגים בהשוואה לשימוש באוריאה. יבולי גשר אף השקיעה בחברה טרם ההנפקה.