סגור

בלעדי לכלכליסט
מישאל וקנין נבחר לתפקיד יו"ר מיזם הסיבים האופטיים IBC

וקנין נבחר לתפקיד על ידי בעלי המניות של IBC — סלקום, HOT, קרן תש"י וחברת החשמל. בשל חוק הריכוזיות, וקנין יפרוש מדירקטוריון מגדל ביטוח

בעלי המניות של מיזם הסיבים האופטיים IBC - סלקום, HOT, קרן תש״י וחברת חשמל - החליטו למנות את מישאל וקנין לתפקיד יו״ר הדירקטוריון החברה.
בעבר שימש וקנין כיועץ כלכלי לשר האוצר, מנהל השקעות באלרון, סמנכ"ל בסלקום, שותף בחברת התוכן הסלולרי לוגיה, דירקטור בשורה של חברות ציבוריות, בהן נכסים ובניין, וכן דירקטור בדויטשה בנק ישראל.
1 צפייה בגלריה
מישאל וקנין
מישאל וקנין
מישאל וקנין
(צילום: אוראל כהן)
בעקבות המינוי, וקנין צפוי לפרוש מדירקטוריון מגדל ביטוח, שבו הוא מכהן כדח"צ. לפי חוק הריכוזיות, לא ניתן לכהן במקביל בדירקטוריון של חברת ריאלית משמעותית ושל חברה פיננסית משמעותית. IBC נחשבת לחברה ריאלית משמעותית ואילו מגדל ביטוח היא חברה פיננסית משמעותית.
בדירקטוריון מגדל ביטוח, וקנין נחשב לדמות בעלת דעות עצמאיות, ובשל כך הוא זוכה להערכת הרגולטור, רשות שוק ההון, שעוקב באדיקות אחר הנעשה בדירקטוריון חברת הביטוח. וקנין נחשב למי שהעניק גיבוי למנכ"ל מגדל ביטוח רן עוז — שלפני שבועיים התפטר כדי לעבור לנהל את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט — במאבק שניהל מול היו"ר לשעבר מוטי רוזן, קרב שבסופו הודח רוזן אחרי כחודשיים בלבד בתפקיד.
פרישתו של וקנין ממגדל ביטוח עשויה להיות חבל ההצלה של לימור לבנת, שרת התרבות והספורט לשעבר. וקנין ולבנת מכהנים כדח"צים בקרן הפנסיה מקפת של מגדל. לבנת מסיימת בסוף אוגוסט את הכהונה השנייה שלה כדח"צית. בעל השליטה במגדל שלמה אליהו ביקש לצמצם את מספר הדח"צים בקרן הפנסיה מארבעה לשלושה, מה שהיה מביא לכך שלבנת לא תמשיך לקדנציה שלישית — המקסימום המותר בחוק.
בינתיים, הממונה על שוק ההון משה ברקת בלם את מהלך צמצום הדח"צים בשל הממשל התאגידי הרעוע של מגדל ביטוח בתקופת אליהו. גם אם בסוף יצומצם מספר הדח"צים, פרישתו של וקנין תפנה מקום ללבנת, בהנחה שאליהו יסכים למינויה לקדנציה נוספת.
פרישתו של וקנין תפתח מירוץ למינוי לדח"צ במגדל ביטוח. לפי ההערכות, ברקת לא ימהר לאשר כל מועמד ויבקש לוודא שמחליפו של וקנין ישמור על תפקוד עצמאי כמצופה מדח"צ. כיום במגדל יש עוד שתי דח"ציות — מירב בן־כנען ורונית בודו, שעמדותיה במספר נושאים מהותיים תאמו לאלה של אליהו.
כמו כן, ביום ראשון הקרוב יעזוב יפתח רון־טל את תפקידו כיו"ר חברת החשמל וייכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח, כשעל שולחנו מונחת המשימה למצוא מחליף לעוז.
בתחילת השנה נכנסה HOT ל־IBC בהשקעה של 170 מיליון שקל, ובכך הצטרפה לסלקום, תש"י וחברת החשמל. במסגרת כניסתה של חברת הכבלים לחברה, HOT חתמה על התחייבות ארוכת טווח לרכישת שירותי אינטרנט בהיקפים נרחבים מ־IBC.