סגור
ענת בוגנר מנכלית דלתא
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא (צילום: אוראל כהן)

הרבעון החורפי סייע לרווח הנקי של דלתא מותגים לזנק ב-120%

חברת ההלבשה התחתונה סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם צמיחה של 18% במכירות ל-250 מיליון שקל, הרווח הנקי הגיע ל-33 מיליון שקל; דלתא, שהתרחבה בשנה האחרונה לתחומי הביוטי והשיקה גם את חנויות ויקטוריה סיקרט בישראל, מפעילה 210 חנויות וצפויה להגיע ל-230 חנויות עד סוף השנה

דלתא מותגים, בניהולה של ענת בוגנר, מסיימת עוד רבעון חיובי עם עלייה במכירות וזינוק ברווח הנקי.
חברת ההלבשה התחתונה, שהתרחבה בשנה האחרונה לתחומי הביוטי עם מותגים בינלאומיים, מציגה עלייה במכירות החנויות הזהות ובאתרי האונליין של הקבוצה. בנוסף, בזכות מזג האוויר החורפי היא הצליחה למכור את מרבית פריטי החורף במחיר מלא וללא הנחות. הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-18% והסתכמו ב-250 מיליון שקל.
מכירות אתרי האונליין של דלתא צמחו ב-27.3% ברבעון הראשון של 2024 לעומת הרבעון הראשון אשתקד ומהוות 16.3% לעומת 15% מהמכירות אשתקד. מכירות אתר ויקטוריה סיקרט עלו ב-75% ל-7 מיליון שקל.
בזכות העלייה במכירות, השיפור ברווח הגולמי והירידה בהוצאות המכירה והשיווק זינק הרווח התפעולי של דלתא ברבעון הראשון ב-93% ל-42.8 מיליון שקל והרווח לפני מסים עלה ב-115% ל-43.5 מיליון שקל.
דלתא נהנתה מהכנסות מימון של 5.3 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, כתוצאה מעליית הריבית על פקדונות בבנקים. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם זינוק של 120% ברווח הנקי שהסתכם ב-33 מיליון שקל.
פריטי חורף מאופיינים במחירים גבוהים יותר ביחס לפריטי הקיץ והרבעון הגשום סייע לחברה במכירות. בנוסף, מחירי ההובלה הימית התחילו לרדת מפברואר לאחר שמתחילת המלחמה התארך זמן ההובלה דרך הים בשבועיים ומחירי ההובלה התייקרו. שילוב שני הגורמים הללו הגדיל את הרווח הגולמי של החברה ב-29% ל-156.2 מיליון שקל.
שיעור הרווח הגולמי צמח ל-60.1% לעומת 54.6% ברבעון המקביל. העלייה ברווח קוזזה בפיחות השקל מול הדולר שהשפיעה על עסקאות הגנה על המטבעות שביצעה החברה .
בחודש אפריל פתחה החברה חמש חנויות ראשונות ואתר סחר מקוון של מותג מוצרי הטיפוח והאווירה לבית Bath and Body Works\ לאחר שהפתיחה שלהם נדחתה בשל מלחמת חרבות ברזל. דלתא צפויה לפרוס רשת של כ-30 חנויות בנוסף לאתר האינטרנט בישראל.
במקביל, באפריל פתחה החברה ארבע חנויות ראשונות מתוך 15 של המותג ויקטוריה סיקרט שהתווספו לאתר הסחר שפועל כבר מדצמבר 2022.
דלתא מפעילה 210 חנויות ועל פי התחזית העסקית היא צפויה להגיע ל-230 חנויות עד סוף השנה ו-269 חנויות עד סוף 2026 . מתחילת השנה פתחה החברה 14 חנויות חדשות.
כיום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, פאנטה ריי, ויקטוריה סיקרטס וBath & Body- Works . ברבעון הראשון פעלו כל חנויות החברה באופן מלא, למעט שתי חנויות של המותג דלתא בקריית שמונה, שהיו סגורות עקב הוראות פיקוד העורף.
השקת החנויות החדשות הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק של החברה ב-14% ברבעון והן הסתכמו ב-108 מיליון שקל. משכירי הנכסים לא העניקו לחברה הקלות ברבעון הראשון ולמרות זאת שיעור ההוצאות מהמכירות ירד ל-41.7% לעומת 43% ברבעון מקביל כתוצאה מעליה במכירות החנויות הזהות ואתרי האונליין של החברה שמבוססות על מערך תפעולי קבוע.