סגור

בלעדי
חברה סינית "חטפה" מקבוצת בארינבוים את עסקת טרייד טק

הקבוצה של בארינבוים, לאומי, מנורה והפניקס, זכתה במכרז לרכישת פלטפורמת המסחר הוירטואלית תמורת כ־210 מיליון דולר. אלא שאז GOPHER הסינית הציעה 250 מיליון דולר ובעלי המניות של פלייטק ביטלו את ההסכם עם הישראלים

התפתחות מפתיעה מנעה מצביקה בארינבוים ולאומי פרטנרס ברגע האחרון את רכישת השליטה בחברת טרייד טק. טרייד טק היא חברה־בת של חברת המשחקים פלייטק ומפעילה פלטפורמת מסחר וירטואלית במניות, מדדים, סחורות ומט"ח.


אחרי שהקבוצה הישראלית שכוללת את צביקה בארינבוים, בנק לאומי, מנורה והפניקס, כבר זכתה במכרז שקיימה פלייטק, תמורת כ־210 מיליון דולר, נכנסה לתמונה חברת השקעות סינית בשם GOPHER שהציעה 250 מיליון דולר תמורת טרייד טק, או בשמה החדש פיינלטו.

1 צפייה בגלריה
מימין אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס צביקה בארינבוים ו ארי קלמן מנכ"ל מנורה
מימין אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס צביקה בארינבוים ו ארי קלמן מנכ"ל מנורה
מימין: אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס, צביקה בארינבוים וארי קלמן, מנכ"ל מנורה
(צילומים: גיא אסיאג, אורן דאי)

אסיפת בעלי המניות של פלייטק שמחזיקה בטרייד טק החליטה לאחר הצעת גופר, להפסיק את ההליכים לאישור ההסכם עם קבוצת בארינבוים, שכבר נחתם מול החברה והותנה למעשה באישור האסיפה, ולהוביל את המגעים מול גופר. זו מסיימת בימים אלה בדיקות נאותות וצפויה להשלים את העסקה.
קבוצת בארינבוים טענה באסיפה כי גופר היא גוף לא שקוף ולא ברור אם יקבל את אישור הרגולטור לביצוע העסקה ושליטה בחברת הפיננסים.
גופר, שכבר מחזיקה ב־4.9% ממניות פלייטק עצמה, שהקים טדי שגיא ונסחרת בבורסת לונדון הראשית, טענה כי באפשרותה לקבל כל האישורים הרגולטוריים הנחוצים.
עפ"י ההסכם שחתמה קבוצת בארינבוים מול הנהלת פלייטק, הסכם שלו שותפה הנהלת טרייד טק, בארינבוים אמור היה לרכוש 50% מהמניות ולהיות בעל השליטה. לאומי פרטנרס, המנוהלת בידי אבי אורטל, היתה אמורה לרכוש 20%; ומנורה היתה אמורה גם היא לרכוש 20%. הפניקס, שחטיבת ההשקעות שלה מנוהלת בידי חגי שרייבר, היתה אמורה להעניק מימון של 50% מהעסקה לקבוצה הרוכשת ותהיה זכאית לאופציות על 6% ממניותיה.
טרייד טק מפעילה פלטפורמת מסחר וירטואלית שמאפשרת לסחור במניות, במדדים בסחורות ובמט"ח. הפלטפורמה של החברה מכוונת להתנהלות של עסקים מול עסקים ועסקים מול לקוחות קמעונאיים. הפלטפורמה מציעה גם תוכנה לניהול לקוחות, מידע עסקי ושירותי בק אופיס.
מנכ"ל טרייד טק הוא הישראלי רן הופמן. לחברה משרדים בתל אביב, והמטה שלה ממוקם בלונדון.
פלייטק הוקמה על ידי טדי שגיא ב־1999 והונפקה במרץ 2006, לפי שווי של כמיליארד דולר. מאז 2015, אז החברה הגיעה לשווי של 4.5 מיליארד דולר, שגיא, שבאותה העת החזיק בקרוב ל־34% מהמניות, החל לממש בהדרגה את אחזקותיו בפלייטק, עד שב־2018 מכר את יתרת האחזקות שלו.
טרייד טק נהנתה מגאות בתקופת הקורונה והגדילה את הכנסותיה משמעותית. נראה שבארינבוים והמוסדיים שמאחוריו ייאלצו לחפש עסקה אחרת.