סגור

בארינבוים והיו"ר גורני רכשו מניות מנרה ונצ'רס ב-2 מיליון שקל

בארינבוים וגורני הובילו את הנפקת השותפות מוקדם יותר החודש - הרכישה הנוספת בלמה את הנפילה בשווי והחזיקה את המניה למסלול העלויות. מנרה ונצ'רס חשפה כי אחד ממשקיעה הוא צבי ברק, המחזיק ב-10.9% לאחר שרכש מניות ב-5 מיליון שקל

שותפויות מחקר ופיתוח הפכו לטרנד חזק בהנפקות, אבל פחות בביצועים שלאחריהן בשוק ההון המקומי. אחת ההנפקות האחרונות היא שותפות מנרה ונצ'רס (Menara Ventures) שמאחוריה עומדות דמויות מוכרות בשוק ההון המקומי, בהן צביקה בארינבוים וקבוצת אינטנגו ונצ'רס שכוללת את יו"ר השותפות, יפי גורני והמנכ"ל שלה ערן סביר.


השותפות משקיעה בחברות טכנולוגיה בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית - המאיצות את המעבר של תעשיות שונות לתחומים הדיגיטליים, כגון חברת רוויוז (Revuse) שמייצרת אוטומטית מניתוח טקסט של חוות דעת של צרכנים באינטרנט למודיעין עסקי עבור החברות.
ציבור המשקיעים פחות התרשם בשלבים המוקדמים מהתוכניות של השותפות. מנרה הונפקה החודש והחלה להיסחר ב-21 בולי - שער יחידת השתתפות (בדומה למניות) נקבע בהנפקה על 10 שקלים ובתום יום המסחר הראשון כבר ירד ב-15.4%, והמשיך לרדת ביום המסחר השני בעוד 3.6% למחיר שגילם שווי שוק של 37.5 מיליון שקל.
אלא שבשונה משותפויות אחרות שאיבדו גובה, מי שהובילו את, השותפות בארינבוים, ובמקביל גם היו"ר יפי גורני החלו לרכוש מניות לאחר מכן בשוק, בנוסף להשתתפות שלהם בהנפקה. גורני רכש כמעט בכל יום מסחר יחידות השתתפות של מנרה בסכום כולל של 1.11 מיליון שקל והוא הוא הגיע לאחזקה של 13.6% בשותפות.
בארינבוים ביצע לאחר ההנפקה, עסקאות בשלושה ימי מסחר בסכום כולל של 801.4 אלף שקל. אלה הקפיצו את האחזקה שלו ל-10.7% בשותפות. הרכישות שביצעו בארניבוים וגורני סייעו למניה שהתאוששה ועלתה בכ-14% מאז השפל שנרשם ביום חמישי שעבר (22/7). שווי השוק הנוכחי של השותפות עומד על 42.7 מיליון שקל.
בנוסף, עולה מידע מעניין על זהותו של משקיע נוסף, איש עסקים מוכר שמקפיד לשמור על פרטיותו בקנאות - צבי ברק. באמצעות חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית (CME) שבשליטתו יחד עם בת זוגו ענת ברק, רכשו השניים נתח של 10.88% מהון המניות של השותפות במחיר שנקבע בהנפקה (10 שקלים למניה) ובסכום כולל של 5 מיליון שקל. בני הזוג ברק נחשפו לאחר שמכרו 40% מ-CME לפי שווי של 250 מיליון דולר לאותה חברה, בשנת 2013. מעבר לברק גם שני מוסדיים הם בעלי עניין בשותפות, בית ההשקעות מור שמחזיק ב-5.31% ממנרה וחברת הביטוח הפניקס שמחזיקה בעוד 5.46%.

1 צפייה בגלריה
צביקה בארנבוים
צביקה בארנבוים
צביקה בארנבוים