סגור
מימין אלון קסל ו פלג דודוביץ הבעלים של פרופדו
מימין: אלון קסל ופלג דודוביץ, הבעלים של פרופדו (צילום: מקסים דינשטיין)

עם הערת עסק חי: מייסדי דוראל רוצים להנפיק את פרופדו לפי 100 מיליון שקל

פרופדו, שהוקמה לפני כשנתיים ומפתחת פלטפורמה לתחזיות בשוק הנדל"ן, מעוניינת לגייס 16 מיליון שקל בהנפקת מניות באחוזת בית. בשנה שעברה רשמה החברה הפסד של 4.8 מיליון שקל


חברת פרופדו (propdo) שהוקמה ביוני 2020 ומצויה בבעלותם של אלון קסל (33%), ממייסדי ובעלי השליטה בחברת האנרגיה המתחדשת דוראל, ושל פלג דודוביץ (67%), בנו של יו"ר וממייסדי דוראל דורי דודוביץ, הגישה באחרונה טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות בבורסה בתל אביב. החברה מעוניינת לגייס 16 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל (לפני הכסף).
פרופדו, המנוהלת על ידי פלג דודוביץ ובראשה עומד דורי דודוביץ, פועלת בתחום הפרופטק (טכנולוגיות בשוק הנדל"ן). החברה עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של מוצרי ושירותי תוכנה, כולל באמצעות כלי בינה מלאכותית, עבור מתן שירותים מסייעים לביצוע אומדנים למחירי דירות ודמי שכירות וכן צפי להתפתחות המחירים בעתיד.
החברה, שמוגדרת כחברת מו"פ ונמצאת בשלב המחקר והפיתוח, עדיין לא רשמה הכנסות משמעותיות מהמוצרים שהיא מפתחת וטרם הצליחה לייצר תזרימי מזומנים. ב־2020, השנה שבה הוקמה, החברה צברה הפסדים של כ־2 מיליון שקל, וב־2021 היא רשמה הכנסות ראשונות של 119 אלף שקל - אך הפסדיה תפחו ל־4.8 מיליון שקל, בין השאר בשל הוצאות של 3.3 מיליון שקל על מו"פ. נכון לסוף 2021, לחברה גירעון בהון העצמי של 6.8 מיליון שקל ולדו"חות הכספיים שלה נוספה הערת "עסק חי", המטילה ספק משמעותי בדבר המשך קיומה.
התוכנה שמפתחת פרופדו מיועדת לטייב את הליך קבלת ההחלטות של שחקנים שונים בשוק הנדל"ן ולהגדיל את היקף המידע הזמין בשוק. בין היתר, החברה מפתחת שירותים המספקים תחזיות, מודלים, הערכות, אומדנים וכלים כמותיים שונים באשר למחירים נוכחיים ועתידיים של נדל"ן בשווקים בניו יורק, טקסס, סאו פאולו, גרמניה וישראל.
החל ממאי 2022 לפרופדו יש שירות פעיל בישראל שאותו היא משווקת בעיקר למתווכים ולאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן. כחלק מכך, החברה התקשרה בהסכם עם ארגון מתווכי מקרקעין בישראל המונה 1,500חברים, כדי לפתח מערכת המאפשרת שיתוף פעולה בין מתווכים שתופעל באמצעות אתר אינטרנט ואפליקציה. השקת המערכת צפויה ברבעון הרביעי של 2022. לפי תחזיותיה של פרופדו, היא צפויה להשיק את המוצר שלה על בסיס מסחרי בניו יורק ובסאו פאולו ברבעון השלישי של השנה, ובטקסס ובגרמניה ברבעון הראשון של 2023.
באוקטובר 2021 גייסה פרופדו מיליון דולר מחברת המימון החוץ־בנקאי אמפא קפיטל, בהסכם המקנה לאחרונה הנחה ברכישת מניות פרופדו בהנפקה או גיוס הון. באפריל האחרון החברה גייסה באופן דומה 1.7 מיליון דולר מקיבוץ יטבתה ומזאב נוי. לבעלי השליטה בפרופדו, קסל ודודוביץ, הלוואת בעלים לחברה בשווי של כ־5.6 מיליון שקל, שצפויה להיות מומרת למניות לאחר ההנפקה. בנובמבר 2020 השקיעו בחברה דורי דודוביץ וקסל כ־2 מיליון דולר.
מלבד פרופדו ודוראל, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, לקסל ולפלג דודוביץ השקעות במיזמים נוספים בתחומי ההייטק והקלינטק, בין היתר בתחום אגירת האנרגיה ובטכנולוגיות בתחום הייצור הפוטו־וולטאי והביו־גז.