סגור

בלעדי
שני סגנים בכירים ליו"ר רשות שוק ההון פורשים

יבגני אוסטרובסקי, שניהל את הסנקציות של הרשות על מגדל, וטיפל בעסקת מקס ובעסקאות נוספות, ובארי כספי, גויסו לתפקיד על ידי היו"ר הפורש משה ברקת

יבגני אוסטרובסקי, מבכירי רשות שוק ההון ומי ששימש כמנהל חטיבת חשבונאות, דיווח והערכה מוסדית, הודיע היום על עזיבת הרשות.
אוסטרובסקי היה המועמד של יו"ר הרשות הקודם משה ברקת לתפקיד ממלא מקום היו"ר, ועל פי הערכות התאכזב כשלא מונה, כך שהעזיבה שלו היתה צפויה. יחד עמו עוזב גם בארי כספי, רו"ח כמו אוסטרובסקי וסגן בכיר לממונה גם הוא. כספי שימש כמנהל חטיבת השקעות ושוקי הון. את השניים גייס לתפקיד ברקת, שגם גייס את עמית גל, שמונה לממלא מקום יו"ר במקום ברקת שפרש באוקטובר.
אוסטרובסקי שירת במגזר הציבורי כ-14 שנה, והגיע לרשות שוק ההון אחרי שעבד במשך כעשור ברשות ניירות ערך, שם ביצע מספר תפקידים בכירים בתחום הפיקוח על חברות ציבוריות. ברשות שוק ההון הוא הוביל את ההתנהלות מול מגדל ושלמה אליהו, והיה הגורם המקצועי ויד ימינו של ברקת בשורת הסנקציות על מגדל ובעל השליטה שלמה אליהו. הוא גם הוביל מספר רפורמות משמעותיות, ובראשן הכנת שוק הביטוח בישראל ליישום התקן החשבונאי הבינלאומי IFRS 17.
בנוסף טיפל אוסטרובסקי באישור נושאי משרה בגופים מוסדיים, בבחינת עסקאות המיזוג והרכישה המרכזיות בענף, כגון עסקת כלל-מקס, מכירת קופות הגמל של פסגות לאלטשולר שחם ורכישת השליטה באיילון על ידי ווישור,
כספי הצטרף לרשות לאחר שביצע מספר תפקידים ניהוליים במגזר הפרטי. במהלך כהונתו הקים כספי את חטיבת ההשקעות ושוקי הון, שמפקחת על השקעות הגופים המוסדיים בישראל. הוא הוביל את רפורמת ההוצאות הישירות ברשות.
ממלא מקום הממונה על שוק ההון, עמית גל: "יבגני ובארי הם מהמנהלים הטובים שפגשתי, והיה לי סיפוק עצום לעבוד איתם בשנים האחרונות. אני מכבד את ההחלטה שקיבלו לפנות להמשך דרכם המקצועית, לאחר שהשלימו קדנציות משמעותיות ומלאות בעשייה. יבגני ובארי הם מנהלים מקצועיים מהמעלה הראשונה, ואני מלא הערכה על המסירות, היושרה והחוכמה שהביאו איתם לרשות".