סגור

גילת רוכשת ב-245 מיליון דולר חברה שתעזור לה לעבור מהר יותר בין לווייני תקשורת

חברת התקשורת הלוויינית רוכשת את Stellar Blu האמריקאית, שלה אנטנה שמאפשרת גלישה במהלך טיסה; המנכ"ל עדי צפדיה: "האפשרות לעבור במהירות בין לוייני תקשורת היא הכרחית לשינויים בשוק"

חברת התקשורת הלוויינית גילת רוכשת ב-245 מיליון דולר את חברת Stellar Blu האמריקאית, העוסקת בתחום האינטרנט במהלך טיסה.
בגילת צופים כי הרכישה תגדיל את הכנסות החברה ב-150-100 מיליון דולר בשנה כבר ב-2025, כאשר ההנחה מתבססת צבר ההזמנות הקיים של החברה האמריקאית אותה רוכשת גילת.
במועד סגירת העסקה תשלם גילת 98 מיליון דולר, ותוסיף 147 מיליון דולר בהדרגה במהלך השנתיים הקרובות כתלות בעמידה ביעדים עסקיים שונים. גילת נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 1.1 מיליארד שקל. את העסקה תממן גילת על ידי כ-100 מיליון דולר מהון עצמי, והיתר באמצעות גיוס חוב.
בשיחה עם כלכליסט אמר מנכ"ל החברה עדי צפדיה: "ל-Stellar Blu יש אנטנה שמאפשרת גלישה במהלך טיסה, ומדובר בשוק מאוד צומח בשנים האחרונות, על אף ההפסקה בתקופת הקורונה. היתרון בטכנולוגיה של החברה שרכשנו היא האפשרות לעבור במהירות בין לווייני תקשורת, דבר הכרחי לשינויים בשוק התקשורת הלוויינית".
השינוי שאליו התייחס צפדיה הוא המעבר לשימוש בלוויינים בגובה נמוך יחסית, בדומה לסטארלינק של אלון מאסק למשל, במקום ללוויינים מסורתיים יותר. שלושה לוויינים גבוהים מאפשרים לכסות את כל כדור הארץ, אך בגובה נמוך יכולת הכיסוי פוחתת ולכן צריך אלפי לוויינים לכיסוי מלא של כדור הארץ.
היתרון של השימוש בלוויינים נמוכים הוא עלייה באיכות השירות, אך הדבר דורש מעבר בין כמות גדולה של לוויינים לאורך אותה טיסה. בכך, גובר הצורך באנטנות שיכולות לעבור בין לוויינים בצורה מהירה יחסית. לפי צפדיה, המעבר הוא אחד היתרונות המשמעותיים של Stellar Blu .
את הרבעון הראשון של 2024 סיימה גילת עם הכנסות של 76.1 מיליון דולר, עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-9.3 מיליון דולר, לעומת 8.4 מיליון דולר.