סגור
מפעל אבן קיסר
מפעל אבן קיסר בקיבוץ שדות ים. "מבצעים מהלכים של התייעלות תפעולית" (נמרוד גליקמן)

אבן קיסר מפטרת 200 עובדים - 10% מכוח האדם שלה

יצרנית משטחי השיש הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק, נפרדת מכ-200 עובדים, מרביתם בארצות הברית וחלקם הקטן מישראל. ברקע: הירידה בביקוש למשטחי השיש של החברה על רקע ההאטה. מתחילת השנה צנחה מניית אבן קיסר ב-50%, והיא נסחרת לפי השווי הנמוך ביותר מאז הונפקה ב-2012

חברת אבן קיסר, המייצרת משטחי שיש, מודיעה על פיטורים של 200 עובדים, המהווים 10% מכוח האדם שלה. מרבית העובדים שיפוטרו הם בארצות הברית, ורק חלק קטן מהם בישראל.
אבן קיסר נסחרת בנאסד"ק לפי השווי הנמוך ביותר שהיה לה מאז הונפקה בשנת 2012. אף שברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 10% בהכנסות, שהסתכמו ב-180 מיליון דולר, אבן קיסר רשמה הפסד של 364 אלף דולר, לעומת רווח של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בהסתכלות על תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-12.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועמדו על 531 מיליון דולר. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עמד על 17 מיליון דולר, 20% פחות מהתקופה המקבילה אשתקד.
בחברה, הנשלטת על ידי קיבוץ שדות ים (35%), מסבירים את הירידה ברווחיות בירידה בשער הדולר ביחס למטבעות אחרים, מה שפגע בהכנסות החברה, ובעלייה העקבית במחירי הסחורות והמשלוחים בעולם.
ואכן, ההוצאות על ייצור והובלה של החברה (Cost of Revenue) עלו ברבעון השלישי של 2022 ל-139 מיליון דולר, 15% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן עלויות הייצור וההובלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-17% לעומת התקופה המקבילה ל-399 מיליון דולר.
כל אלו הובילו את מניית אבן קיסר למחירה הנמוך ביותר מאז הונפקה החברה לפני כעשור – 5.7 דולרים למניה. מתחילת השנה צנחה מניית החברה ב-50%. הפיטורים כעת נובעים, בין היתר, מהירידה בביקוש למשטחי השיש של החברה בארצות הברית, וזאת לאור האינפלציה הגבוהה וחוסר הוודאות בשוק האמריקאי.
ברבעון השלישי של 2022 הסתכמו מכירות החברה בארצות הברית ב-87 מיליון דולר, כמעט מחצית מסך הכנסותיה. ברבעון השלישי אשתקד עמדו מכירות החברה בארצות הברית על 79 מיליון דולר.
מאבן קיסר נמסר: "כחברה החשופה לתנאי השוק הגלובלי על תנודותיו, נדרשנו להתאים את היקף הפעילות שלנו להתמודדות עם האטה וירידה בביקושים למשטחי עבודה למטבח בקרב צרכנים פרטיים ובפרויקטים מסחריים ברחבי העולם. כפי שהודענו לאחרונה, החברה החלה ביישום הליך התייעלות הכולל שורה של צעדים, כשאחד הצעדים היה הפחתה של כ-10% מכוח האדם שלנו, חלק קטן מהם בישראל, והמסה העיקרית במתקני החברה ברחבי העולם. בנוסף אנחנו מבצעים גם מהלכים של התייעלות תפעולית, העלאות מחיר, מיקוד במנועי צמיחה ועוד. נדגיש כי אבן קיסר היא מותג גלובלי חזק עם נאמנות צרכנים ושותפים עסקיים גבוהה, דבר שיסייע להתמודד טוב יותר עם השלכות התקופה".