סגור

מנכ"ל אבן קיסר ישראל: "דווקא בתקופה הזו, הוזלנו את מחירי המוצרים שלנו"

חברת אבן קיסר הבינלאומית מתחזקת ארבעה מפעלים ופועלת ביותר מחמישים מדינות בעולם. איך הצליחה החברה לשרוד את משבר הקורונה ויצאה ממנו עם שינויים שמטיבים עם הלקוח? ומהם הטרנדים הכי חמים אצל הלקוחות הישראלים? אמיר כהנא, מנכ״ל אבן קיסר ישראל, התארח באולפן השקוף בוועידת 'פסגת הנדל"ן' של מרכז הנדל"ן באילת

האולפן השקוף של 'פסגת הנדל"ן' אירח גורמים מכל הגוונים והשלבים של ענף הנדל"ן, החל ממקבלי החלטות, דרך יזמים ועד בעלי חברות הפועלות בתחום עיצוב הבית.
אחד מהאורחים באולפן היה מנכ"ל אבן קיסר ישראל, אמיר כהנא, אחת החברות המשפיעות על המראה של המטבחים שלנו כבר יותר מ-35 שנה.
כהנא סיפר כי "אבן קיסר, אשר נוסדה בקיבוץ שדות ים ב-1987 והמציאה את משטח הקוורץ המפורסם, מפעילה 4 מפעלים בישראל ובעולם, פועלת ביותר מ-50 מדינות ומוכרת מעל מיליון משטחים בשנה". כהנא הוסיף כי יותר מ-90% מהפעילות של החברה היא בחו"ל.
בתור חברת Multi Material, כהנא סיפר כי החברה מייצרת משטחים ממספר סוגי חומרים, ביניהם קוורץ ופורצלן, אותו החלה החברה לשווק לאחר שרכשה מפעל פורצלן חדש לפני מספר שנים.
1 צפייה בגלריה
אמיר כהנא מנכ״ל אבן קיסר ישראל
אמיר כהנא מנכ״ל אבן קיסר ישראל
אמיר כהנא מנכ״ל אבן קיסר ישראל
(כלכליסט)
איך מתמודדים עם האתגרים בשרשראות האספקה ומצליחים להוריד מחירים על רקע משבר הקורונה?
אחד האתגרים הגדולים ביותר שבפניו עמדה החברה בשנים האחרונות היה משבר הקורונה, אשר הוביל לבעיות בשינוע סחורות בין מדינות ולעלייה במחירי חומרי הגלם. כהנא מספר כי "כמו כל התעשיות שחוו משבר לוגיסטי קשה, עלייה בעלויות ההובלה הימית, עלויות הנפט וחומרי הגלם, גם אבן קיסר עמדה מול אתגר גדול – אחרי הכל, משום שהחברה מייצאת יותר מ-90% מהתוצרים שלה, רוב הזמן אנחנו נמצאים בים, בדרך למדינות היעד".
כהנא אומר כי "בתחילת הדרך נאלצנו להעלות מחירים, אך במקביל התחלנו לחשוב מבחינה אסטרטגית איך אנחנו יכולים להתייעל ואפילו להוזיל מחירים, גם כשיש משברים בעולם".
לדברי כהנא, "בזכות התייעלות של שרשרת האספקה ומעבר מעבודה מול מפיצים להפצה ישירה למפעלים, הצלחנו להוריד את המחיר למפעלים שעובדים איתנו ב-7%-10%, בתקופה בה היו הרבה עליות במחיר".
הטרנדים הלוהטים אצל הלקוחות הישראלים: מטבח גדול יותר וכניסה חזקה של משטחי פורצלן
השיחה עם כהנא היתה הזדמנות לבחון מקרוב את הטרנדים העכשוויים בקרב הלקוחות הישראלים. "המטבח הוא לב ליבו של הבית בישראל, ומשטח העבודה הוא המרכז של המטבח, וכאן אבן קיסר נכנסת לתמונה. כשמדברים על המטבח הישראלי אי אפשר שלא לדבר על אבן קיסר", לדבריו.
אחד הטרנדים הבולטים הוא שימוש בפורצלן בתור משטח עבודה במטבח, "פתרון שהצמיחה שלו בישראל חזקה", אומר כהנא. "זו הסיבה לכך שנכנסו לתחום במלוא הכוח, עם רכישה של המפעל לייצור משטחי פורצלן לפני מספר שנים".
עוד מגמה בולטת בישראל היא ההתרחבות של המטבח, שהופך יותר ויותר למקום בילוי משפחתי, מקום להגשמת חלומות קולינריים. "אם עד לפני 3-4 שנים המטבח הממוצע עמד על 7 מ"ר, היום הוא כבר עומד על 8 מ"ר. מדובר על עלייה של 15% תוך מספר שנים. הישראלים אוהבים מטבח גדול, מבלים במטבח, המטבח הוא מרכז הבית".