סגור

יחס לא הולם ללקוחות עלול לעלות לוולס פארגו יותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בבלומברג, הלשכה האמריקאית להגנה על צרכנים פיננסיים מפעילה לחץ על הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב לשלם את הכסף ליישוב חקירות בנושא, בהן כאלו העוסקות בהלוואות לרכישת מכוניות ומשכנתאות

הלשכה האמריקאית להגנה על צרכנים פיננסיים (CFPB) מפעילה לחץ רב על הבנק וולס פארגו לשלם מעל למיליארד דולר ליישב שורה של חקירות בנוגע ליחס לא הולם ללקוחות, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
וולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, לא הגיב על הדיווח. בשבוע שעבר חשפו בבנק כי הם מנהלים מגעים עם ה-CFPB ליישב "מספר" חקירות, כולל כאלו העוסקות בהלוואות לרכישת מכוניות ומשכנתאות וכן בנוגע לחשבונות פיקדונות של לקוחות.
לפי הדיווח, הדרישה של הרגולטורים משקפת את התסכול הגובר מהבנק. בוולס פארגו דיווחו ברבעון השלישי על הפסד תפעולי של 2 מיליארד דולר, הנבע בין השאר בשל עלויות משפטיות, פיצויים ללקוחות ונושאים רגולטוריים. הבנק דיווח גם על צניחה של 31% ברווח ברבעון. מאז 2018 פועל הבנק לפי צווים שעליהם הוסכם עם הבנק הפדראלי המרכזי ורגולטורים פיננסיים נוספים לשיפור המינהל והפיקוח בבנק. הפד גם הגביל את שווי הנכסים של הבנק ל-1.95 טריליון דולר.