סגור
ג'סי פאוול, מנכ"ל בורסת הקריפטו Kraken
ג'סי פאוול, מנכ"ל בורסת הקריפטו Kraken (בלומברג)

החמצן אוזל? בורסת הקריפטו השלישית בגודלה בעולם מפטרת אלף עובדים

הצרות בקריפטו נערמות אחרי נפילת FTX; בורסת המסחר קרקן מפטרת 30% מכוח העבודה "כדי להסתגל למצב בשוק"; הבנק המרכזי האירופי מזהיר: "הביטקוין לא ראוי כהשקעה ובדרך להפוך ללא רלוונטי"

בורסת הקריפטו השלישית בגודלה בעולם מפטרת 1,000 עובדים. מדובר ב-30% מהעובדים בבורסת המסחר בקריפטו קרקן Kraken. כך הודיע מנכ"ל החברה ג'סי פאוול, "זאת כדי להסתגל למצב העכשווי בשוק".
עוד אמר פאוול כי המצב הגיאו-פוליטי והכלכלי חנקו את הביקוש הצרכני והורידו את מחזור המסחר משמעותית. "היינו חייבים לצמוח משמעותית ולשלש את כוח העבודה שלנו על מנת לספק ללקוחות שלנו את השירות והתשואה שהם מצפים מאיתנו. והצמצום בעובדים שנבצע כעת ישיב אותנו לגודל שהיה לפני שנה".
סקטור המטבעות הדיגיטליים על הברכיים מאז הודעת בורסת המסחר בקריפטו FTX על הליך פשיטת רגל.
האיחוד האירופי מוריד את הכפפות מול הקריפטו – "הביטקוין בדרך להפוך ללא רלוונטי", אמרו בבנק המרכזי (ה-ECB) של הגוש.
אמנם למשקיעים בביטקוין שנותר יציב השבוע למרות הטלטלות בסקטור "זה נראה אולי כדבר שמאפשר להם מרחב נשימה", אמרו בבנק, "אך יותר הגיוני שמדובר ביציבות מלאכותית, ובנשימה האחרונה של המטבע בטרם יהפוך ללא רלוונטי. וזה כבר היה צפוי עוד לפני קריסת בורסת המסחר FTX ששלחה את מחיר הביטקוין אל מתחת ל-16 אלף דולר", הוסיפו.
בבנק המשיכו לעקוץ: "החסרונות הטכנולוגיים בביטקוין לצד תפיסתו כמטבע וירטואלי ולא ממשי הופכים אותו לשנוי במחלוקת כאמצעי תשלום. העברות בביטקוין הן מסובכות, איטיות ויקרות. המטבע לעולם לא שימש בהעברות משמעותיות בעולם העסקי החוקי".
ובמילים חריפות נוספות אמרו בבנק כי "הביטקוין גם לא ראוי בתור השקעה. הוא לא יוצר תזרים מזומנים בניגוד לנדל"ן למשל, לא מספק דיבידנדים, ולא ניתן להשתמש בו באופן פרודקטיבי, בניגוד לסחורות אחרות (נפט) או הטבות אחרות (כמו מה שיכול הזהב לספק). הערכת השוק לביטקוין אם כן מתבססת רק על ספקולציות".