סגור

עלייה של 8.5% במכירות קופיקס - המרכולים צמחו, בתי הקפה נחלשו

מכירות רשת המרכולים עלו ברבעון השלישי ב-10.7% ל- 73.5 מיליון שקל - ההכנסות בבתי הקפה ירדו ב-12.3% ל-6.2 מיליון שקל; הפסדי קופיקס נותרו ברמת הרבעון המקביל, בעיקר בשל הוצאות מימון

קופיקס מסכמת רבעון שלישי עם צמיחה של 8.5% במכירות ושיפור הרווחיות, מבלי שהדבר יבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה - הרשת שבשליטת רמי לוי הציגה הפסד נקי רבעוני של 919 אלף שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

הכנסות החברה, הפועלת באמצעות רשת המרכולים 'סופר קופיקס ורמי לוי בשכונה' וזרוע בתי הקפה 'קופיקס', הסתכמו ברבעון ב-80.3 מיליון שקל. מכירות רשת המרכולים עלו ברבעון ב-10.7% ל- 73.5 מיליון שקל, שקוזזה בירידה של 12.3% במכירות בתי הקפה ל-6.2 מיליון שקל.
התאמת הסכמי הסחר של זרוע המרכולים לאלו של רשת שיווק השקמה של רמי לוי והרחבת מגוון המוצרים, הובילו לשיפור של 12% ברווח הגולמי של הפעילות, שהסתכם ב-23.1 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית רשמה עלייה קלה ל- 31.4% לעומת 31% אשתקד.
השיפור ברווח הגולמי נרשם גם בזרוע בתי הקפה בשיעור של 14.9%, כך שהרווח הגולמי של החברה כולה צמח ב- 12.8% ל- 25.7 מיליון שקל.
שמירה על היקף הוצאות דומה לזה שהיה לחברה ברבעון השלישי אשתקד, אפשרה לרשת להציג עלייה של 23.8% ברווח התפעולי ל-852 אלף שקל. הוצאות מימון כבדות פגעו בשורה התחתונה.
קופיקס נאלצה לרשום הוצאות על שומת תשומות מע"מ בסכום של 1.1 מיליון שקל על השנים 2016-2015. בנוסף, לפי הסכם שנחתם בין החברות הבנות (אורבן קופיקס וסופר קופיקס) לבין רשות המיסים, נקבע לחברה הסכם שומה ביחס לשנים 2021-20016 לפיו ישלמו שתי חברות הבת 1.08 מיליון שקל. זאת בעקבות טענות לפיהן החברות ניכו מס תשומות ביתר.
1 צפייה בגלריה
סניף ראשון ל קופיקס ב רמת גן בתי קפה קפה ב-5 שקלים
סניף ראשון ל קופיקס ב רמת גן בתי קפה קפה ב-5 שקלים
(צילום: ישראל מלובני)

בקופיקס מציינים כי החברה מתכוונת לצאת למהלכים שיובילו להיפוך המגמה ומעבר לתוצאות חיוביות. אלה כוללים בין היתר הגברת הפעילות השיווקית לזרוע בתי הקפה וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפים, הגדלת מגוון המוצרים, צמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה, שיפור תהליכי שרשרת האספקה, שיפוץ פני הסניפים וחיזוק הקשר עם הזכיינים.
החברה ממשיכה בפיתוח הפעילות הבינלאומית המונה 234 סניפים, מתוכם 207 סניפי 'קופיקס' המופעלים בעיקר על ידי זכיינים ברוסיה, פולין, בלארוס וקזחסטן. החברה מעריכה כי הפעילות הבינלאומית תהווה מנוע צמיחה בתחום בתי הקפה בשנים הבאות. במסגרת זו, אורבן קופיקס יחד עם שותפיה העסקיים בחו"ל, מתכננת המשך חדירה בשנים הקרובות למדינות נוספות ופיתוח במדינות קיימות.